Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolejna odsłona agresywnej walki sieci handlowych o klienta

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 01-09-2014, 15:08
Kolejna odsłona agresywnej walki sieci handlowych o klienta
Maria Mickiewicz, analityk w Banku Espirito Santo

- Biedronka rusza z dużą akcją promocyjną we wrześniu, w formie loterii zdrapkowej. W mojej ocenie mamy do czynienia z coraz bardziej agresywną walką sieci handlowych o klienta. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych w połowie zeszłego roku, kiedy to Tesco wystartowało z mocnymi obniżkami cen w ramach akcji "Ciach", a za Tesco podążyła większość rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maria Mickiewicz, analityk Banku Espirito Santo.

Zdaniem Mickiewicz, klient trochę przywykł już do prostych promocji cenowych, gdyż są one oferowane przez większość sieci. Stąd też na rynku pojawiają się bardziej wyrafinowane pomysły na przyciągnięcie klienta do sklepu.

- Zwróciłabym uwagę na fakt, że formuła loterii Biedronki, zgodnie z którą klient otrzymuje zdrapkę przy jednorazowych zakupach za minimum 50 zł, ma nie tylko na celu pozyskanie potencjalnie nowego klienta, ale jednocześnie powinna pozytywnie wpływać na zwiększenie średniej wartości jednorazowych zakupów przez bieżących klientów sieci - tłumaczy Mickiewicz.

Megaloteria Biedronki ruszyła dzisiaj i ma potrwać miesiąc. W tym czasie sieć dyskontowa rozda m.in. 100 aut marki volkswagen sportsvan, konsole Playstation, aparaty fotograficzne, tablety czy aż 25 tys. ekspresów do kawy marki Italico.

- Mówi się, że nagrody mają mieć wartość 18 mln zł. To wskazywałoby na dużą agresywność promocji, bowiem oznaczałoby, że Jeronimo Martins planuje w ciągu miesiąca wydać na jednorazową akcję promocyjną równowartość prawie 4 proc. zysku operacyjnego grupy w drugim kwartale 2014 r. Potencjalne zwiększenie rocznych wydatków na marketing w Biedronce może skutkować większą presją na marże w Biedronce w trzecim kwartale - prognozuje analityk Banku Espirito Santo.

Zdaniem Mickiewicz, odpowiedź ze strony konkurencji to bardzo prawdopodobny scenariusz. Jeśli do niej dojdzie, to presja na marże na całym rynku dalej będzie się nasilać. Jak zauważa analityk, Biedronka i największe sieci z międzynarodowym zapleczem z pewnością mogą sobie pozwolić na duże wydatki marketingowe, natomiast w obliczu silniejszej walki o klienta w relatywnie trudniejszej sytuacji pozostaną małe i średniej wielkości lokalne sieci handlowe.

W ciekawy sposób o klienta walczy nie tylko Biedronka. Jak podaje wp.pl, przed tygodniem sieć Lidl rozpoczęła akcję rozdawania klientom figurek Stikieez, które występują w 24 wariantach. Promocja ona potrwać do 21 września, bądź do wyczerpania zapasów.

Za każde wydane 50 zł w sklepach niemieckiego dyskontera, klient otrzyma jedną figurkę. Wszystkie Stikieez w komplecie mogą służyć także jako postaci w grze planszowej. Tej nie da się jednak otrzymać w nagrodę za zakupy od Lidla, lecz trzeba kupić ją oddzielnie.

Podobną promocję sieć Lidl organizowała już w przeszłości. Wcześniej za zakupy na odpowiednio wysokim poziomie klienci mogli otrzymać książkę kulinarną duetu Pascal-Okrasa. Łącznie rozdano ich 1,2 mln. Również Tesco przed rokiem rozdawało nagrody za zakupy - były to maskotki Angry Birds.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Misiu 01-09-2014, 21:51:
O to znowu ta pani , która zawsze wychwala biznes Portugalski nie ważne czy Biedronka czy Eurocash .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH