REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kolejne zmiany personalne w Tesco w związku z aferą finansową

  • Autor: The Grocer/City AM
  • Data: 13-10-2014, 14:30

Nie widać końca przetasowań personalnych w Tesco. Rezygnację z pełnionego przez siebie stanowiska złożył Jonathan Lloyd, sekretarz Tesco, odpowiedzialny w spółce za sprawy administracyjno-prawne - informuje "The Grocer". Z kolei Ken Hanna, przewodniczący komisji rewizyjnej Tesco, według "City AM" zrezygnował z pełnienia funkcji dyrektora niewykonawczego w spółce.

REKLAMA

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu za "Financial Times", od sprawowania obowiązków jako Commercial Director w centrali Tesco odsunięty został także Kevin Grace, który w latach 2004-2007 sprawował stanowisko prezesa Tesco Polska. Tesco w ostatnich dniach odsunęło od obowiązków również czterech innych wysokich menedżerów: Chrisa Busha (dyrektor zarządzający Tesco UK), Carla Rogberga (dyrektor finansowy Tesco UK), Johna Scoulera (Food Commercial Director) oraz Matta Simistera (odpowiedzialny za dział zakupów w Tesco UK).

Zarząd Grupy w ostatnim czasie został wzmocniony dwoma osobami. Są to Mikael Ohlsson, były prezes i dyrektor generalny Grupy Ikea, jak również Richard Cousins, poprzednio dyrektor generalny Grupy Compass.

Przypomnijmy, 22 września 2014 r. Tesco poinformowało o tym, że zawyżyło oczekiwany zysk w pierwszym półroczu bieżącego roku fiskalnego o 250 mln funtów. Na wiadomość o tym akcje Tesco potaniały owego dnia o ok. 10 proc.

Zawyżony zysk Tesco dotyczy okresu sześciu miesięcy, zakończonego 23 sierpnia 2014 r. Pod koniec sierpnia brytyjska sieć poinformowała, że zysk dla tego okresu wyniesie 1,1 mld funtów. Wówczas Tesco zmniejszyło także prognozy zysku w całym roku fiskalnym z 2,8 mld funtów do 2,4 mld funtów.

Przedstawiciele Tesco wstępnie tłumaczyli, że zawyżenie oczekiwanego zysku o 250 mln funtów nastąpiło z powodu zbyt wczesnego zaksięgowania niektórych dochodów oraz w wyniku nieuwzględnienia niektórych kosztów.

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jj 18-10-2014, 12:12:
Jak można w dzisiejszych czasach handlowych , wydawać tyle pieniędzy na reklamę marki własnej , Budować Centrum do marki własnej. To jest niesamowita głupota i mydlenie oczu , niewiedza i rozrzutność. Dlatego Tesco ma takie gigantyczne kłopoty . Klient i tak znajdzie markę własna , reklamowanie marki własnej w TV , powoduje , że jest to przekaz dla klienta z niskim zasobem w portfelu. Ryszard , miałeś zawsze nosa do handlu , kto cie tak zniewolił i podsuwa takie bzdury , czy to nie jest celowe??? Rozejrzyj się wokół siebie , kto Ci doły kopie(one pewnie już są)
  • kongresowicz 17-10-2014, 14:03:
I bzdury wygłosił. Rysiek , kto Ci to napisał. Grabowska? Nie chwal się marka własna , to musi być w sklepie bez takiej kampanii medialnej i tyle.....
  • kupiec 15-10-2014, 16:29:
I do ten geniusz-pani Grabowska, as zakupów.

Zobacz wszystkie komentarze (11)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH