Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolporter kończy prace nad prospektem emisyjnym

  • Autor: PAP
  • Data: 01-06-2011, 21:12

Kolporter, dystrybutor prasy i towarów FMCG, kończy prace nad prospektem emisyjnym i jesienią planuje debiut na warszawskiej giełdzie. Pieniądze z emisji chce przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji, rozbudowę własnych sklepów spożywczych, zwiększenie liczby saloników prasowych oraz na akwizycje - poinformował Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy spółki.

"Planujemy debiut na giełdzie na jesieni tego roku. Jesteśmy na etapie kończenia prospektu emisyjnego" - powiedział PAP Maciągowski, ale nie chciał na razie wypowiadać się co do wielkości planowanej emisji akcji.

"Za wcześnie jeszcze na podawanie tej wartości, zostanie ona określona w prospekcie emisyjnym" - powiedział Maciągowski.

Pieniądze z emisji Kolporter chce przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji towarów FMCG, rozbudowę sieci własnych sklepów spożywczych, zwiększenie liczby saloników prasowych, a także na akwizycje.

"Szczególnie interesuje nas rozwój dystrybucji towarów FMCG oraz dynamiczna rozbudowa sieci własnych sklepów spożywczych typu convenience Dobry Wybór. Planujemy systematyczne zwiększanie liczby naszych Saloników prasowych, w szczególności marki premium Top-Press. Duży potencjał widzimy w rozwoju usług elektronicznych, realizowanych w punktach sprzedaży za pomocą sieci terminali, które mają coraz więcej zastosowań. Liczymy, że środki pozyskane z giełdy zagwarantują nam jeszcze większą dynamikę rozwoju organicznego i umożliwią akwizycje we wskazanych powyżej obszarach" - powiedział Maciągowski.

Maciągowski powiedział też, że po ubiegłorocznych zmianach organizacyjnych w grupie - czyli konsolidacji w ramach jednego podmiotu spółek: Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service - została utworzona jedna spółka Kolporter SA, która zostanie wprowadzona na giełdę, a efekty zmian i restrukturyzacji widać już w tegorocznych wynikach za pierwszy kwartał.

"W ubiegłym roku dokonaliśmy restrukturyzacji prowadzonych biznesów. W efekcie, w wyniku procesów podziału i połączenia, nie ma już Grupy Kolporter - w nowym kształcie powstała spółka Kolporter SA i niezależne od niej, prowadzące odrębną działalność, spółki. Działania te były naszą odpowiedzią na konsolidację rynku. W tej chwili Kolporter SA to firma zajmująca się czterema obszarami działalności: dystrybucją towarów szybkozbywalnych (FMCG), usługami elektronicznymi, realizowanymi za pośrednictwem terminali, kolportażem prasy oraz sprzedażą we własnych sieciach detalicznych. Przychody z dystrybucji prasy stanowią ok. 30 procent przychodów Kolportera, ponad połowa przychodów to sprzedaż towarów FMCG, kilkanaście procent pochodzi z usług elektronicznych (sprzedaży doładowań do telefonów, rozliczeń kartą, płatności rachunków), a pozostała część to sprzedaż we własnej sieci detalicznej. W ubiegłym roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł osiągnęliśmy 72 mln zł EBITDA i ponad 41 mln zł zysku brutto" - powiedział.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH