Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolporter kończy prace nad prospektem emisyjnym

  • Autor: PAP
  • Data: 01-06-2011, 21:12

Kolporter, dystrybutor prasy i towarów FMCG, kończy prace nad prospektem emisyjnym i jesienią planuje debiut na warszawskiej giełdzie. Pieniądze z emisji chce przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji, rozbudowę własnych sklepów spożywczych, zwiększenie liczby saloników prasowych oraz na akwizycje - poinformował Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy spółki.

"Planujemy debiut na giełdzie na jesieni tego roku. Jesteśmy na etapie kończenia prospektu emisyjnego" - powiedział PAP Maciągowski, ale nie chciał na razie wypowiadać się co do wielkości planowanej emisji akcji.

"Za wcześnie jeszcze na podawanie tej wartości, zostanie ona określona w prospekcie emisyjnym" - powiedział Maciągowski.

Pieniądze z emisji Kolporter chce przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji towarów FMCG, rozbudowę sieci własnych sklepów spożywczych, zwiększenie liczby saloników prasowych, a także na akwizycje.

"Szczególnie interesuje nas rozwój dystrybucji towarów FMCG oraz dynamiczna rozbudowa sieci własnych sklepów spożywczych typu convenience Dobry Wybór. Planujemy systematyczne zwiększanie liczby naszych Saloników prasowych, w szczególności marki premium Top-Press. Duży potencjał widzimy w rozwoju usług elektronicznych, realizowanych w punktach sprzedaży za pomocą sieci terminali, które mają coraz więcej zastosowań. Liczymy, że środki pozyskane z giełdy zagwarantują nam jeszcze większą dynamikę rozwoju organicznego i umożliwią akwizycje we wskazanych powyżej obszarach" - powiedział Maciągowski.

Maciągowski powiedział też, że po ubiegłorocznych zmianach organizacyjnych w grupie - czyli konsolidacji w ramach jednego podmiotu spółek: Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service - została utworzona jedna spółka Kolporter SA, która zostanie wprowadzona na giełdę, a efekty zmian i restrukturyzacji widać już w tegorocznych wynikach za pierwszy kwartał.

"W ubiegłym roku dokonaliśmy restrukturyzacji prowadzonych biznesów. W efekcie, w wyniku procesów podziału i połączenia, nie ma już Grupy Kolporter - w nowym kształcie powstała spółka Kolporter SA i niezależne od niej, prowadzące odrębną działalność, spółki. Działania te były naszą odpowiedzią na konsolidację rynku. W tej chwili Kolporter SA to firma zajmująca się czterema obszarami działalności: dystrybucją towarów szybkozbywalnych (FMCG), usługami elektronicznymi, realizowanymi za pośrednictwem terminali, kolportażem prasy oraz sprzedażą we własnych sieciach detalicznych. Przychody z dystrybucji prasy stanowią ok. 30 procent przychodów Kolportera, ponad połowa przychodów to sprzedaż towarów FMCG, kilkanaście procent pochodzi z usług elektronicznych (sprzedaży doładowań do telefonów, rozliczeń kartą, płatności rachunków), a pozostała część to sprzedaż we własnej sieci detalicznej. W ubiegłym roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł osiągnęliśmy 72 mln zł EBITDA i ponad 41 mln zł zysku brutto" - powiedział.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.