Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolporter przejmuje sieć Franpress?

  • Autor: portalspozywczy.pl/kontakt24
  • Data: 08-12-2012, 20:10
Kolporter przejmuje sieć Franpress?

Według nieoficjalnych informacji serwisu Kontakt24 Kolporter przejął spółkę Franpress, czwartą co do wielkości firmę w branży dystrybucji prasy. Dzięki tej transakcji kielecki dystrybutor umocni swoją pierwszą pozycję na rynku.

To oznacza, że do Kolportera będzie należało ok. 47 proc. polskiego rynku dystrybucji prasy. Z danych Izby Wydawców Prasy wynika, że w 2011 r. udziały Kolportera w rynku wyniosły prawie 44 proc., na drugim miejscu był RUCH (34,4 proc.), na trzeciej pozycji był Garmond Press (8,3 proc.), na czwartym Franpress (3,2 proc.), na piątym Poczta Polska (2,5 proc.), zaś firma Pol Perfekt, dostawca do kiosków In Medio, miała 0,6-proc. udział w rynku.

Według analizy IWP liczba punktów sprzedaży detalicznej Ruchu spadła z 26 tys. w ub.r. do 22,7 tys., a Kolportera utrzymała się na poziomie 27,2 tys. O 200, do 5,6 tys. wzrosła liczba punktów sprzedaży Garmond Press, a Franpress powiększył stan posiadania o 350 punktów - ma ich w tym roku 4,6 tys. W sumie w Polsce działa 60,9 tys. punktów sprzedaży - o 4,3 proc. mniej niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (22)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Caryca Katarzyna 17-12-2012, 20:13:
Główna dyskusja dotycząca firmy F... i K... odbywa się na portalu www.dodajoszusta.pl Dołącz! Znowu ta strona działa
  • utopiony 16-12-2012, 23:28:
Aga - a jak chcesz udowodnić tę presję? Pytam, bo mam podobny problem i nie wiem jak go rozwiązać.
  • Zygmunt 16-12-2012, 21:11:
Firma która z tupetem podstępem stara się wejść w rynek przedsiębiorstwa zaprezestającego działalności na rynku kolportażu prasy sama sobie wystawia opinię. Ale i tak nieźle na tym zarobi. Ogólnie biorąc ogromna większość umów o dostarczanie prasy jest niekorzystna dla odbiorców. Samopowtarzające się długie okresy umów trudności związane z rozwiązaniem umowy, czy niewspółmierne kary umowne odstraszają od zmiany sieci w przyszłości i obarczone są nieproporcjonalnie wielkim ryzykiem finansowym. Jednak takie często bez czytania są podpisywane przez ludzi którzy chcą wzbogacić ofertę o czasopisma. Może nadszedł czas zastanowienia, wyciągnięcia z szuflad tych umów i renegocjowania warunków. Wystarczy taką umowę rozwiązać w czasie przewidzianym w punkcie dotyczącym czasu trwania umowy i podpisaniu następnej na nowych zasadach z tym czy innym dostawcą. Może dobrze byłoby się jakoś zrzeszyć ale z praktyki wiem że do zarządu takiego zrzeszenia zaraz przenikną osoby związane z wielkimi firmami i tu koło się zamyka. Czy istnieje instytucja która weźmie te małe firmy pod prawną ochronę?

Zobacz wszystkie komentarze (22)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH