Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-09-2010, 00:52
Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku
fot. lafabrique.pl

Krzysztof Klicki, właściciel Grupy Kolporter zapowiada połączenie trzech spółek działających w sektorze handlowym: Kolportera DP dystrybutor prasy w Polsce), Kolportera Service (największy gracz na rynku terminali, dystrybutor towarów FMCG) i Kolportera Sieci Handlowe (sieć saloników prasowych) i wprowadzenie ich na giełdę jako jednej spółki.

Dzięki tej konsolidacji powstanie podmiot o obrotach rzędu 3,5 mld oraz EBITDA ponad 100 milionów złotych, działający zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym, prowadzący sprzedaż tradycyjną jak i rozwijający nowoczesne kanały sprzedaży (usługi terminalowe i sprzedaż elektroniczną).

- Kiedyś wydzielaliśmy spółki aby dać im możliwość dynamicznego wzrostu teraz naszą odpowiedzią na sytuacje rynkową jest ich ponowna integracja. Połączenie da nam wymierną korzyść w postaci synergii kosztów, szczególnie w obszarze logistyki. Bardzo istotne znaczenie ma też integracja pionowa (handel plus detal) pozwalająca połączonemu podmiotowi generować znacznie wyższe przepływy finansowe, a tym samym skokowo zwiększyć potencjał inwestycyjny. Następnym krokiem, który bardzo poważnie biorę pod uwagę jest debiut giełdowy, być może nastąpi już w okolicach września 2011 roku - mówi Krzysztof Klicki. - Dzięki giełdzie chcemy pozyskać środki potrzebne do udziału w konsolidacji rynku, a mamy duże aspiracje by być w tej dziedzinie aktywnym graczem.

Marka Kolporter będzie odtąd używana wyłącznie przez spółki działające w sektorze handlowym. W 2009 r. Grupa Kolporter osiągnęła przychody w wysokości 3,8 mld zł. Spółka Kolporter Service należy do grupy Kolporter, a jej właścicielem jest Krzysztof Klicki - osobiście posiada 2/3 udziałów, a pozostałe 1/3 udziałów kontroluje poprzez należącą do niego spółkę-matkę.

Kolporter Service jest największym polskim dystrybutorem doładowań prepaid - firma dysponuje siecią ponad 18 000 terminali (drugi co do wielkości rynkowy konkurent posiada około 9000 terminali). Spółka jest w pierwszej piątce dystrybutorów wyrobów tytoniowych, zajmuje czołową pozycję wśród dystrybutorów impulsowych artykułów spożywczych. Firma weszła na rynek marek własnych, wprowadzając napoje energetyczne i izotoniczne o kilku smakach. W planach jest powiększenie tej oferty o mrożone herbaty, słodycze, leki OTC i wodę mineralną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH