Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Kolporter: Zakaz handlu w niedziele nie powinien wpłynąć negatywnie na naszą sieć

– Zakładamy, że ustawa o zakazie handlu w niedzielę nie powinna wpłynąć negatywnie na nasz biznes – twierdzą przedstawiciele Kolportera. Ale zastrzegają – ryzyko jest, bo ostateczne skutki pozostają wielką niewiadomą dla całego sektora handlowego.

Kolporter: Zakaz handlu w niedziele nie powinien wpłynąć negatywnie na naszą sieć
fot. materiały prasowe

Przykładowo – mimo iż ustawa o zakazie handlu w niedzielę nie obejmuje punktów sprzedaży prasy część saloników będzie zamknięta. Powód? Są zlokalizowane w sklepach, które ten zakaz obejmie.

– Ustawa dopuszcza pracę w niedziele takich sklepów jak Saloniki Kolportera. Nie znaczy to, że wszystkie saloniki będą czynne w każdą niedzielę. Na przykład siłą rzeczy zamknięte będą te spośród nich, które są zlokalizowane w dyskontach i supermarketach objętych zakazem handlu, a więc w obiektach zamkniętych w niedziele – mówi Mateusz Wiśniewski, wiceprezes Kolportera. Zaznacza jednak, że na taką konieczność firma jest przygotowana od dawna, a zamknięcie w niedzielę wspomnianych punktów nie powinno przynieść negatywnych skutków dla całej sieci saloników.

Jak zauważa trudno natomiast na razie ocenić długofalowe skutki zakazu handlu w niedzielę, tym bardziej, że część galerii i centrów nie zdecydowała jeszcze jak będzie pracować, a małe punkty często funkcjonują w ścisłej symbiozie z dużymi.

– Salonik Kolportera jako mały format dobrze funkcjonuje korzystając z klientów przyciąganych przez większe formaty handlowe czy też inne „atraktory trafiku”, takie jak dworce czy metro. Zatem w kwestii funkcjonowania w niedzielę będziemy się dostosowywać do naszych większych sąsiadów. Natomiast oni – dobrym przykładem są galerie handlowe – wciąż szukają optymalnego rozwiązania – zamknąć czy pozostawić otwarte centrum handlowe w niedziele?, wydłużyć godziny pracy w piątkowe i sobotnie wieczory czy nie robić tego? Wielu dużych graczy po prostu postanowiło przyjrzeć się jak zachowają się klienci. Musimy więc razem z nimi cierpliwie czekać – wyjaśnia Mateusz Wiśniewski. I dodaje: – Nie ulega wątpliwości, że ustawa mocno zmieni funkcjonowanie handlu w niedziele, cześć lokalizacji straci klientów, ale będzie także wiele takich, które zyskają na popularności – chcemy się na takie nastawić i jak najlepiej wykorzystać powstającą szansę. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Wiśniewski RSS ALERT    /    Kolporter RSS ALERT    /    saloniki prasowe RSS ALERT    /    saloniki Kolportera RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • gość 2018-02-22 11:10:29
    Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze. Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann. Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze. Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.