Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolporter zwiększył sprzedaż prasy; najlepiej sprzedają się pisma kobiece, dla dzieci i hobbystyczne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2017, 10:23
Kolporter zwiększył sprzedaż prasy; najlepiej sprzedają się pisma kobiece, dla dzieci i hobbystyczne
fot. kolporter.com.pl

Rośnie sprzedaż prasy w salonikach prasowych Kolportera. Największy wzrost zanotowały czasopisma kobiece, pisma dla dzieci i wydawnictwa hobbystyczne.

Sprzedaż prasy w salonikach prasowych Kolportera wzrosła o 1,92 proc. (per punkt) w pierwszym kwartale 2017 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. Z kolei w drugim kwartale 2017 r. sprzedaż była większa o 2,01 proc.

– To dane sumaryczne, dotyczące całej kategorii – oczywiście nie wszystkie tytuły prasowe, które mamy w naszej ofercie sprzedawały się lepiej niż w minionym roku. Na pewno wyraźny wzrost sprzedaży był widoczny w segmencie czasopism, gorzej sprzedawały się natomiast dzienniki. Tym nie mniej, biorąc pod uwagę powszechną od kilku lat tendencję spadkową w sprzedaży prasy, te wyniki bardzo nas cieszą  – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. 

Największy wzrost sprzedaży w salonikach Kolportera zanotowały czasopisma kobiece, pisma dla dzieci i wydawnictwa hobbystyczne – w niektórych kategoriach nawet kilkunastoprocentowy.

– Tak dobre wyniki udało nam się osiągnąć dzięki wdrożeniu szeregu zmian systemowych w naszej sieci. Przez wiele miesięcy bardzo szczegółowo analizowaliśmy wszystkie parametry sprzedażowe, ale także zachowania klientów. W oparciu o wyniki tych analiz m.in. opracowaliśmy i wdrożyliśmy w naszych salonikach nowe planogramy, zmieniając tym samym dotychczasową ekspozycję tytułów prasowych – wyjaśnia Dariusz Materek.

– Istotnym dla poprawy wyników sprzedażowych były także z pewnością nasze wewnętrzne programy motywujące  i szkoleniowe dla sprzedawców.  Położyliśmy większy nacisk na rozwój wiedzy na temat technik sprzedaży, a także samego rynku prasowego.  Osoby zajmujące się sprzedażą otrzymują np. co miesiąc wewnętrzny e-biuletyn, przygotowywany przez nasz Pion Administracji Wydawnictw, w którym znajdują się aktualne informacje o nowościach prasowych i zmianach na rynku. Jako dystrybutor dostarczamy prasę do wielu odbiorców, ale w naszej sieci mamy możliwość bezpośredniej i systemowej pracy ze sprzedawcami. Wykorzystaliśmy więc ten atut – dodaje.

Kolporter zapowiada, że w najbliższych miesiącach wdroży kolejne programy motywacyjno-szkoleniowe dla osób odpowiedzialnych za sprzedaż w salonikach.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter zarządza siecią blisko 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH