REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Komisja Etyki Reklamy: Lidl zachęca dzieci do złych zachowań

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 15-02-2017, 12:38
Komisja Etyki Reklamy: Lidl zachęca dzieci do złych zachowań
fot. shutterstock

Komisja Etyki Reklamy zarzuciła sieci Lidl, że radiowa reklama z Dorotą Wellman, w której padają słowa „a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić" promuje negatywne wzorce zachowań wśród dzieci. Sieć odpiera zarzuty - informują Wirtualnemedia.pl

REKLAMA

Do KER wpłynęła skarga na radiowy spot Lidl Polska promujący dostępne w tej sieci handlowej czekolady. Pojawiły się w nim słowa: „(...) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić". Zdaniem autora skargi, Dorota Wellman sugeruje dziecku, że dzięki temu, że kupi w Lidlu taniej czekoladę może zaoszczędzić pieniądze i dzięki nim kupić gwoździe, którymi może przebić oponę.

Przedstawiciele Lidl nie zgodzili się z postawionymi zarzutami. W ich ocenie skarga w dużej mierze opiera się na niezrozumieniu gry słów i domysłach autora, którą posłużył się w tym przypadku autor reklamy. Sieć podkreśla, że celem spotu nie było zachęcanie do aktów przemocy.

- Reklama utrzymana jest w pewnej konwencji humorystycznej (...) i nie była adresowana do dzieci (osób niepełnoletnich). Nie była również emitowana w pobliżu jakichkolwiek audycji/programów skierowanych do dzieci lub młodzieży - napisano w odpowiedzi na skargę.

KER nie zgodziła się z argumentami Lidla uznając, że spot promuje negatywne wzorce zachowań. Zdaniem Komisji wczesna pora emisji reklamy radiowej sprawia, że chcąc nie chcąc dzieci również mogły być jej odbiorcami.

Czytaj więcej na Wirtualnemedia.pl

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JAN 15-02-2017, 13:17:
Pewno,że to złe wzorce. A jak w niektórych reklamach rodzina poluje na ciasteczka i wyrywa sobie z rąk kto pierwszy dopadnie i złe ? albo ktoś okrada drugiego z paczki chipsów? To są dobre wzorce , takie zezwierzęcenie, kradzież i oszustwo ? to trzeba tolerować i pochwalać cwaniaczków w rodzinie i wśród znajomych? takie to dowcipne ?oglądam z niesmakiem !
  • Wrażliwa 15-02-2017, 13:11:
Oczywiście treść ta bazuje na założeniu wrogośći i nieufności Polaków wobec siebie. Dorota Wellman całkiem taka nie jest,ale chętnie się śmieje z tego rzekomego stylu Polaków i ma satysfakcję. Wellman bardzo pasuje do takich tekstów gdyż taki jej rubaszny, małomiasteczkowy humor. Z powodu tuszy nauczyła się śmiać z siebie samej to i z innych też łatwo się wyśmiewa.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH