Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komisja Europejska bierze pod lupę opłaty półkowe

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 18-07-2009, 11:36
Komisja Europejska bierze pod lupę opłaty półkowe

Komisja europejska sprawdza relacje sieci sklepów z dostawcami towarów. Producenci dostali ankiety z pytaniami o opłaty wymuszane przez firmy handlowe np. za lepsze miejsce na półce - czytamy w Rzeczpospolitej. "Celem ankiety jest przeprowadzenie analizy całego sektora, aby zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu rynku" - napisano we wstępie dokumentu Komisji.

Komisja przygotowała 57 pytań dotyczących nie tylko producentów, ale także sieci. Szczegółowy raport na ten temat ma powstać jesienią 2009 r.

Komisję interesuje np. to, czy na szczeblu krajowym lub regionalnym istnieją przepisy określające opłaty z tytułu przyjęcia towaru do sprzedaży lub specjalnych budżetów na promocje. Sieci naliczają dostawcom dodatkowe płatności np. na wydawanie gazetek z promocjami. Nie dość, że firma musi zapłacić za druk, to jeszcze zmniejszyć cenę produktów, który ma się w niej znaleźć.

W zbieraniu dokumentów pośredniczy Polska Federacja Producentów Żywności. - Komisja chce poznać m.in. nieprawidłowości w handlu - tłumaczy Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ. Co cieszy jego organizację, Bruksela chce dowiedzieć się jak najwięcej o opłatach półkowych. Zdaniem wielu firm jest to największy problem we współpracy z sieciami. - Usługi te stanowią od dawna istotny i wartościowy składnik współpracy z dostawcami, służą wspieraniu sprzedaży, co się przekłada na zwiększony zysk zarówno dostawców, jak i sieci - mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • www.scow-polkowe.pl 20-11-2012, 16:16:
Dla zainteresowanych tematem półkowego www.scow-polkowe.pl Jako jedna z niewielu firm na rynku posiadamy doświadczenie w odzyskiwaniu tego rodzaju opłat.
  • Pan Porazka 20-07-2009, 19:11:
Z oplat jakie ponosi firemka w ktorej pracuje wnioskuje, ze Biedronka ma nizsze rabaty i nie ma cyrkow z ukrytymi kosztami. Z kolei netto ma nizsze oplaty za gazetki / promocje itp ale ma wyzszy rabat handlowy. Ogolnie jak dla mnie, Biedronka jest lepszym klientem i gwarantuje wiekszy zbyt. Reszte dopiszcie sobie sami.
  • grv 20-07-2009, 15:26:
Witku zabawny z ciebie człowiek, nazywasz dyskontem sklep mięsny i bazarek.coś niesamowitego.
Skoro twierdzisz ze netto jest tańsze chciałbym twarde dowody jakieś zestawienie koszyka? to co będzie ?

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH