Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komisja Europejska bierze pod lupę opłaty półkowe

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 18-07-2009, 11:36
Komisja Europejska bierze pod lupę opłaty półkowe

Komisja europejska sprawdza relacje sieci sklepów z dostawcami towarów. Producenci dostali ankiety z pytaniami o opłaty wymuszane przez firmy handlowe np. za lepsze miejsce na półce - czytamy w Rzeczpospolitej. "Celem ankiety jest przeprowadzenie analizy całego sektora, aby zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu rynku" - napisano we wstępie dokumentu Komisji.

Komisja przygotowała 57 pytań dotyczących nie tylko producentów, ale także sieci. Szczegółowy raport na ten temat ma powstać jesienią 2009 r.

Komisję interesuje np. to, czy na szczeblu krajowym lub regionalnym istnieją przepisy określające opłaty z tytułu przyjęcia towaru do sprzedaży lub specjalnych budżetów na promocje. Sieci naliczają dostawcom dodatkowe płatności np. na wydawanie gazetek z promocjami. Nie dość, że firma musi zapłacić za druk, to jeszcze zmniejszyć cenę produktów, który ma się w niej znaleźć.

W zbieraniu dokumentów pośredniczy Polska Federacja Producentów Żywności. - Komisja chce poznać m.in. nieprawidłowości w handlu - tłumaczy Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ. Co cieszy jego organizację, Bruksela chce dowiedzieć się jak najwięcej o opłatach półkowych. Zdaniem wielu firm jest to największy problem we współpracy z sieciami. - Usługi te stanowią od dawna istotny i wartościowy składnik współpracy z dostawcami, służą wspieraniu sprzedaży, co się przekłada na zwiększony zysk zarówno dostawców, jak i sieci - mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • www.scow-polkowe.pl 20-11-2012, 16:16:
Dla zainteresowanych tematem półkowego www.scow-polkowe.pl Jako jedna z niewielu firm na rynku posiadamy doświadczenie w odzyskiwaniu tego rodzaju opłat.
  • Pan Porazka 20-07-2009, 19:11:
Z oplat jakie ponosi firemka w ktorej pracuje wnioskuje, ze Biedronka ma nizsze rabaty i nie ma cyrkow z ukrytymi kosztami. Z kolei netto ma nizsze oplaty za gazetki / promocje itp ale ma wyzszy rabat handlowy. Ogolnie jak dla mnie, Biedronka jest lepszym klientem i gwarantuje wiekszy zbyt. Reszte dopiszcie sobie sami.
  • grv 20-07-2009, 15:26:
Witku zabawny z ciebie człowiek, nazywasz dyskontem sklep mięsny i bazarek.coś niesamowitego.
Skoro twierdzisz ze netto jest tańsze chciałbym twarde dowody jakieś zestawienie koszyka? to co będzie ?

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.