REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Koncerny zminiejszają gramatury i obniżają ceny, by sprzedawać produkty po 1 euro

  • Autor: gazeta.pl/Wall Street Journall
  • Data: 16-08-2013, 09:34

Ubóstwo wróciło do Europy, a ludzie dokładnie liczą każdy grosz - mówi szef koncernu Unilever. Dlatego sklepy i znane marki zmniejszają pojemność swoich opakowań, tak aby można je było sprzedawać po cenie 1 euro i w ten sposób przyciągnąć klientów do sklepów - czytamy w gazeta.pl, która cytuje Wall Street Journal.

REKLAMA

Dziennik wskazuje na to, że specjalnie przystosowane produkty w cenie 1 euro wypuściły na rynek tak znane koncerny, jak: Unilever, Danone, Starbucks czy McDonald's. To pomysł znany z USA, gdzie furorę robią tzw. dollar stores, czyli sklepy, w którym wszystkie lub większość towarów kosztują po 1 dolarze za sztukę.

- Na całym kontynencie mamy grupę 120 milionów ludzi, która znalazła się w ubogim segmencie rynku. Dlatego musimy dopasować nasze marki do potrzeb tych konsumentów, którzy w trudnych czasach ledwie wiążą koniec z końcem - mówi Jan Zijderveld, szef europejskiego oddziału Unilevera.

- Podanie takiej ceny ma błyskawiczny wpływ na konsumenta - przyznaje w rozmowie z "WSJ" Massimo Bellandi, który sam prowadzi stoisko "wszystko za 1 euro". Odkąd sprzedaje tylko produkty warte 1 euro, obroty zwiększyły mu się o 20 procent.

Aby zmieścić się w cenie 1 euro, znane firmy często zmniejszają pojemność swoich produktów. Ale też naciskają na sieci handlowe jak francuski Danone, który wcześniej sprzedawał Danette - czekoladowy pudding w czteropakach w cenie 1,39 euro, a obecnie sprzedaje je po 1 euro. Podobnie robi Unilever - do 1 euro ściął ceny za popularne lody w rożku Cornetto czy detergent Surf w Hiszpanii. Podobnie robią też bary - Starbucks w Europie sprzedaje np. małe ciasteczka czy croissanty po 1 euro, podobnie robi też McDonald's.

Według danych Eurostatu sprzedaż detaliczna z maja 2013 roku w porównaniu ze styczniem 2010 roku spadła w strefie euro o 2 proc. Najmocniej, bo aż o 25 proc. - w Grecji. O 18 proc. mniej kupowali w tym czasie Hiszpanii, o 15 - Portugalczycy. Włosi zanotowali w tym czasie 4-proc. spadek sprzedaży, a Irlandczycy - 2-proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH