Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koncerny zminiejszają gramatury i obniżają ceny, by sprzedawać produkty po 1 euro

  • Autor: gazeta.pl/Wall Street Journall
  • Data: 16-08-2013, 09:34

Ubóstwo wróciło do Europy, a ludzie dokładnie liczą każdy grosz - mówi szef koncernu Unilever. Dlatego sklepy i znane marki zmniejszają pojemność swoich opakowań, tak aby można je było sprzedawać po cenie 1 euro i w ten sposób przyciągnąć klientów do sklepów - czytamy w gazeta.pl, która cytuje Wall Street Journal.

Dziennik wskazuje na to, że specjalnie przystosowane produkty w cenie 1 euro wypuściły na rynek tak znane koncerny, jak: Unilever, Danone, Starbucks czy McDonald's. To pomysł znany z USA, gdzie furorę robią tzw. dollar stores, czyli sklepy, w którym wszystkie lub większość towarów kosztują po 1 dolarze za sztukę.

- Na całym kontynencie mamy grupę 120 milionów ludzi, która znalazła się w ubogim segmencie rynku. Dlatego musimy dopasować nasze marki do potrzeb tych konsumentów, którzy w trudnych czasach ledwie wiążą koniec z końcem - mówi Jan Zijderveld, szef europejskiego oddziału Unilevera.

- Podanie takiej ceny ma błyskawiczny wpływ na konsumenta - przyznaje w rozmowie z "WSJ" Massimo Bellandi, który sam prowadzi stoisko "wszystko za 1 euro". Odkąd sprzedaje tylko produkty warte 1 euro, obroty zwiększyły mu się o 20 procent.

Aby zmieścić się w cenie 1 euro, znane firmy często zmniejszają pojemność swoich produktów. Ale też naciskają na sieci handlowe jak francuski Danone, który wcześniej sprzedawał Danette - czekoladowy pudding w czteropakach w cenie 1,39 euro, a obecnie sprzedaje je po 1 euro. Podobnie robi Unilever - do 1 euro ściął ceny za popularne lody w rożku Cornetto czy detergent Surf w Hiszpanii. Podobnie robią też bary - Starbucks w Europie sprzedaje np. małe ciasteczka czy croissanty po 1 euro, podobnie robi też McDonald's.

Według danych Eurostatu sprzedaż detaliczna z maja 2013 roku w porównaniu ze styczniem 2010 roku spadła w strefie euro o 2 proc. Najmocniej, bo aż o 25 proc. - w Grecji. O 18 proc. mniej kupowali w tym czasie Hiszpanii, o 15 - Portugalczycy. Włosi zanotowali w tym czasie 4-proc. spadek sprzedaży, a Irlandczycy - 2-proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH