Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koniec z pobieraniem przez sieci pieniędzy za promocję produktu w gazetce?

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 10-09-2015, 08:53

W środę 9 września sejmowa Komisja Gospodarki skierowała do dalszych prac projekt ustawy o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych przedsiębiorców zajmujących się obrotem produktami spożywczymi lub rolnymi wobec dostawców produktów - informuje "Rzeczpospolita".

Projekt autorstwa PSL zakazuje m.in. tzw. opłat półkowych płaconych sklepom przez dostawców żywności, jak również opłat za promocję konkretnych produktów w sklepowych gazetkach. Adwokaci z kancelarii Affre i Wspólnicy zwracają uwagę na fakt, że nowe przepisy sprawią, iż sieci handlowe nie będą mogły pobierać opłat kształtujących cenę nabycia, czy nieutrudniających dostępu do rynku opłat od dużych koncernów za pozycjonowanie ich towarów na sklepowej półce.

Jak zauważa "Rzeczpospolita", projekt skierowany do prac w podkomisji przewiduje surowe kary za złamanie przepisów. Wysokość tychże kar może stanowić do 10 proc. obrotu sieci, a zarazem nie mniej, niż 100 tys. zł.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Z innej strony 15-09-2015, 00:52:
Proste jak drut. Wszystko sprowadza się do ceny zakupu. Tzw. "opłaty" mają utrudnić - zarówno konkurencji, jak też kupcowi sieci oraz dostawcy - szybkie i dokładne określenie tej wartości, a w konsekwencji wyliczenie ostatecznej wypracowanej marży / profitu. Marża / profit to najbardziej wrażliwe i chronione dane. Wiedza na ich temat dostępna jest tylko nielicznym (właścicielom, akcjonariuszom, zarządowi).
Po likwidacji "opłat", naturalną konsekwencją będzie stosowne obniżenie cen cennikowych przez dostawców (w rezultacie rzeczywista cena realizacji dla nich nie powinna się zmienić; po obu stronach odpadnie pewna część faktur promocyjnych czy korekt z tytułu udzielonych rabatów, co będzie realną korzyścią wynikającą z niższych nakładów pracy na ich "obróbkę"). Natomiast w sieci zmienią się sposoby rozliczeń kosztów związanych z wydaniem gazetek (papier, druk, dystrybucja), zmianami ekspozycji, itp. Może się okazać, że wiele sieci nie jest w stanie wypracować zysku ...
Zbytnio mnie nie zdziwi, jeśli okaże się to antidotum na planowaną nową ustawę dotyczącą opodatkowania sieci.
  • inny dostawca 11-09-2015, 16:45:
Zycze powodzenia! Zniknie zapis o gazetkach pojawi sie nowy zapis ktory i tak wycisnie z juz wycisnietych jeszcze wiecej!
  • Kasia 11-09-2015, 09:13:
Obawiam się, że sieci znajdą po prostu inny sposób na to, żeby zarabiać na dostawcach.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH