Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsolidacja w handlu musi przyspieszyć

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2013, 14:22
Konsolidacja w handlu musi przyspieszyć
Michał Madej, przedstawiciel firmy badawczej Nielsen fot. PTWP

Konsument stał się bardziej wymagający, rośnie jego świadomość i coraz bardziej zwraca uwagę na ceny oraz jakość produktów. Dlatego konsolidacja w handlu musi przyspieszyć - mówił podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Michał Madej z firmy badawczej Nielsen.

- Widać, że znajomość cen przez konsumentów rośnie, a sieci handlowe sami komunikują ceny, widać dużo zabiegów w zakresie komunikacji cen - mówił podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Michał Madej z firmy badawczej Nielsen

- Rośnie też udział sprzedaży promocyjnej rok do roku. W hipermarketach więcej niż co 3 złotówka wydawana jest na produkty objęte promocją. Coraz bardziej przyzwyczajamy konsumenta, żeby wydawał pieniądze w okazjach promocyjnych - dodał.

Zaznaczył, że konsument stał się bardziej wymagający.

- Konsument stał się wymagający. Jest dużo bardziej otwarty na zmiany i próbowanie nowych produktów czy testowanie nowych sposobów zakupów. Jest bardziej świadomy, a też i kreatywność uczestników rynku jest duża - tu można podać chociażby przykład jednego z uczestników rynku papierosów, który zdecydował się na sprzedaż bezpośrednią - mówił Madej.

Wskazywał też na zmiany społeczno-demograficzno, o których nie można zapominać.

- Występują też zmiany demograficzno-społeczne. Rośnie grupa konsumentów w wieku 50-65 lat. To są często ludzie zapominani, często pomijani z punktu widzenia komunikacji marketingowej , a ta grupa stanowi 25 proc. społeczeństwa - powiedział Madej.

- Z drugiej strony zrodził się też nowy model rodziny i rośnie rola mężczyzny jako konsumenta. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że to kobiety robią zakupy, jednak obecnie co czwarty kupujący to mężczyzna, zaś w 2007 roku był to co ósmy kupujący. Czyli obecnie dwa razy więcej mężczyzn dokonuje zakupów niż było to 5 lat temu - dodał.

Podkreślał, że wszystko to prowadzi do tego, że konsolidacja w handlu musi przyspieszyć.

- Konsolidacja w handlu na pewno musi przyspieszyć, aby sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów i samych uczestników rynku - mówił Madej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marylka Sz. 12-11-2013, 12:40:
To znaczy, ni mniej ni więcej, że należy dążyć do 2-3 graczy na rynku, którzy będą starszym wiekiem mogli wcisnąć każde g... z np. aspartamem (oczywiście dla ich zdrowia!), a ci nie będą mieli wyboru... albo kupić, albo umrzeć.

Miejmy nadzieję, że im się to nie uda...
A poza tym: brawo, Panie Madej !

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH