REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci 50+ na celowniku firm spożywczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2014, 12:49
Konsumenci 50+ na celowniku firm spożywczych
fot. Fotolia

Nowoczesne pokolenie 50+ jest bardziej energetyczne, aktywniejsze i ma większą siłę nabywczą niż kiedykolwiek dotąd. Wiele branż gospodarki przenosi obecnie swoją uwagę na "nowe" pokolenie starszych konsumentów.

REKLAMA

- Na całym świecie grupy dojrzałych konsumentów stają się coraz bardziej pożądanymi odbiorcami. Chociaż w wielu kategoriach produktowych do dziś uwaga skupiona jest na nastolatkach i aktywnych młodych osobach dorosłych, w przyszłości konsumenci w wieku ponad 50 lat będą na celowniku projektantów produktów i specjalistów ds. marketingu - twierdzi Dirk Maehr, Head of Global Marketing w firmie SIG Combibloc.

Zainteresowanie jest uzasadnione. Raport opracowany przez United Nations Population Fund (UNFPA) oraz HelpAge International, opublikowany w roku 2012 pod tytułem "Starzenie się w XXI wieku", bada zmiany demograficzne i prezentuje niezwykłe wnioski. W ciągu najbliższych dziesięciu lat na świecie będzie żyło ponad miliard osób w wieku powyżej 60 lat - około 150 mln więcej niż w roku 2012. Do roku 2050 liczba sześćdziesięciolatków osiągnie 2 mld. Zjawisko starzenia się społeczeństwa jest problemem dotykającym nie tylko najlepiej rozwiniętych gospodarczo regionów, ale w coraz większym stopniu również krajów rozwijających się.

- Grupa 50+ będzie szczególnym przedmiotem zainteresowania, ponieważ w wielu przypadkach osoby te są aktywne i zainteresowane nowymi rzeczami, dbają o zdrowie i szukają produktów, które dają im dodatkowe korzyści. Średnia życia rośnie i wraz z nią zmieniają się zwyczaje zakupowe konsumentów. Celem nowoczesnych strategii produktowych i marketingowych skierowanych do dojrzałych konsumentów jest komunikowanie tego, jak satysfakcjonujące może być życie po pięćdziesiątce. Z jednej strony jest to kwestia opracowania produktów rozwiązujących problemy związane ze zdrowiem fizycznym i umysłowym i starzeniem się, z drugiej oferowanie konsumentom dodatkowych korzyści - mówi Dirk Maehr.

Ostatnie badania pokazują, że produkty spożywcze, którymi zainteresowane jest nowe pokolenie 50+ - jak zaznacza Dirk Maehr - to produkty zawierające dodatkowy błonnik lub mniej tłuszczu i cukru, które doskonale wspomagają odchudzanie, ułatwiają trawienie i pozwalają uniknąć chorób układu krążenia. Takie kwestie, jak wspieranie pamięci i pracy układu nerwowego, zwiększanie witalności, odporności i gęstości kości również znajdują się w sferze zainteresowania dojrzałych konsumentów.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bozena2425 03-03-2014, 11:37:
I jeszcze te produkty niech będą bez słodzików, benzoesanu i glutaminianu sodu i innych tego typu trucizn.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH