Konsumenci cenią "ładne" sklepy i dobrą obsługę

Konsumenci coraz bardziej cenią sklepy ładnie wyglądające i dobrze się kojarzące - wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradczą OC&C Strategy Consultants, która sprawdza postrzeganie sieci detalicznych, a na które powołuje się serwis Wyborcza.biz.
Jak wynika z raportu, najlepszą obsługę klienta ma Rossmann (zaraz za nim są Super-Pharm, Apart oraz Douglas), najładniejsze sklepy - Alma Market, a najwyższą jakość towaru - Super-Pharm.
Nie wystarczy już sprzedawać, liczy się to, jaką historię się przy tym konsumentowi opowie. Sieci mają się ludziom kojarzyć, mają mieć swoją własną, jakkolwiek idiotycznie to zabrzmi, tożsamość, budzić od razu skojarzenia i emocje. I tak według OC&C bardzo dobrze wypada tu Lidl, który wycelował w miejskiego konsumenta wspominającego kulinarne doświadczenia z wakacji.
Pewien problem z ową narracją ma zaś Biedronka. Największa sieć handlowa w kraju kojarzy się po prostu z niskimi cenami.
Trzy lata temu w rankingu preferencji zakupowych Lidl był 20., teraz jest już 12. Biedronka, owszem, jest 11., ale trzy lata temu była piąta. Wtedy Portugalczycy wyprzedzali też Lidla we wszystkich parametrach badania.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!