REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci chcą korzystać z nowych technologii

  • Autor: pr/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2014, 10:56

Firma EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do problemu bezpieczeństwa i prywatności w mediach elektronicznych, przeprowadzonego na zlecenie EMC przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wcześniej EMC Corporation zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów (m.in. Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Chin, Indii).

REKLAMA

Wyniki obu badań pokazują, że konsumenci chcą korzystać z możliwości oferowanych przez nowe technologie, ale nie chcą rezygnować z prywatności online. Poziom wiedzy na temat bezpieczeństwa w sieci zależy od kilku czynników takich jak np. region geograficzny, rodzaj czynności wykonywanych w sieci, czy wiek i płeć użytkowników.

Na tle krajów biorących udział w badaniu EMC, Polacy plasują się w czołówce społeczeństw najbardziej świadomych zasad zachowania bezpieczeństwa w Internecie i podejmujących działania zapobiegające cyberprzestępstwom. 90% respondentów z Polski nie pozwala logować się osobom postronnym na swoim sprzęcie i nie udostępnia haseł. Popularne są wśród nich silne hasła, używa ich 71% badanych Polaków. Aż 71% respondentów zabezpiecza silnymi hasłami komputery i urządzenia mobilne w pracy i w domu, z tego 2/3 w pracy. Osoby te bardzo rzadko udostępniają sprzęt osobom trzecim, niestety nie dbają o to, aby zmieniać hasła, korzystają z publicznych komputerów i sieci WiFi. Respondenci stwierdzili także, że łatwiej zauważyć kradzież w świecie rzeczywistym niż popełnioną w sieci.

Osoby biorące udział w badaniu w innych krajach prezentują inne zachowania. Wyniki pokazują, że wielu użytkowników nie robi nic żeby się chronić, aż 62% nie zmienia regularnie haseł, a 4 na 10 osób nie konfiguruje ustawień prywatności.

Badanie przeprowadzone w Polsce pokazało, że ustawienia prywatności sprawdza prawie 60% respondentów w przedziale wieku 25-34 lata, znacznie więcej niż respondenci z pozostałych grup wiekowych, gdzie ustawienia te regularnie kontroluje 40-43% odpowiadających. Wynik ten pokazuje wyższą świadomość istnienia tego typu ustawień wśród 25-24 latków niż u osób starszych, a zarazem większą dbałość o prywatność tej grupy od młodzieży. O ustawienia prywatności lub blokowanie dostępu do prywatnego sprzętu dba co drugi badany, przy czym kobiety są bardziej ostrożne niż mężczyźni. Dodatkowo, kobiety odpowiadając na pytania dotyczące ustawień prywatności, deklarowały bardziej bezpieczne zachowania.

Konsumenci mają świadomość, że każdy ślad pozostawiony w Internecie to informacja wykorzystywana przez osoby trzecie, mniejszy problem, gdy do celów marketingowych, gorzej jeśli posłużą cyberprzestępcom w celu wyłudzenia danych wrażliwych jak chociażby hasła dostępu do kont bankowych. Internauci chcą zachować odpowiedni poziom prywatności w sieci i jednocześnie korzystać ze wszystkich możliwości, jakie oferują im media elektroniczne. Są świadomi tego, że dane o zachowaniach w sieci służą do różnych celów i wiedzą jak bezpiecznie korzystać z Internetu wykorzystując różne sposoby pozwalające uniknąć cyberzagrożeń.

 

 

 

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH