Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci chcą robić zdjęcia produktom i ich cenom w sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 26-09-2013, 10:24

Coraz więcej konsumentów robi zdjęcia produktom i ich cenom w sklepach. Dzięki temu mogą porównać ceny poszczególnych sklepów i dokonać zakupów w tych punktach usługowych, w których faktycznie ceny są najniższe.

Jednak część marketów broni się przed tą praktyką. Z punktu ich widzenia osłabia to m. in. ich działania marketingowe. W rzeczywistości pokazuje realne ceny.

Klienci w ostatnich latach zwracają szczególną uwagę na ceny w sklepach. Porównują je, czytając ulotki promocyjne, ale również coraz częściej robią zdjęcia produktom i ich kodom kreskowym za pomocom smartfonów. Bywa, że ochrona marketów reaguje natychmiast, widząc konsumenta buszującego po półkach z telefonem w ręku. W przypadku przyłapania osoby na robieniu zdjęć zazwyczaj kończy się na prośbie o ich skasowanie, a nawet wyproszeniu delikwenta ze sklepu.

Robienie zdjęć w sklepach w wielu placówkach nie jest mile widziane. Wynika to bardziej z przyjętej przez sklepy wewnętrznej polityki, niż z obowiązujących zapisów prawnych. Markety wychodzą z założenia, że jest to kradzież ich własności intelektualnej, jak chociażby sposobów ekspozycji towarów w sklepie. Jednak, w niektórych przypadkach, niechęć do klientów porównujących w ten sposób ceny wynika z jeszcze jednej, dość istotnej przyczyny - niebezpieczeństwa utraty klienta na rzecz konkurencji lub sklepów internetowych oferujących znacznie niższe ceny. Ostatecznie zamiarem wykonującego zdjęcia produktów i ich cen jest porównanie warunków sprzedaży, a w przypadku akceptowalnej ceny zakup w danym punkcie. Jednak w sytuacji, gdy w innym sklepie jest dużo niższa cena porównywanych produktów, market może zyskać wśród klientów opinię drogiego, tracąc swój pozytywny wizerunek.

Klienci najczęściej robią zdjęcia za pomocą wyspecjalizowanych aplikacji, które posiadają funkcję rozpoznawania kodów kreskowych - wówczas cena pojawia się w ciągu kilku sekund od zeskanowania. Istnieją również aplikacje, w których wystarczy zrobić zdjęcie opakowania, a aplikacja, rozpoznając je, pokaże wynik - nazwę produktu, cenę itp.

Szczególną kategorię aplikacji stanowią bezpłatne agregatory danych, które po zeskanowaniu kodu dostarczają informację o danym produkcie z wielu źródeł. Umożliwiają w ten sposób poznanie opinii o asortymencie, porównanie cen zarówno w handlu tradycyjnym jak i e-handlu (dane z gazetek promocyjnych oraz ze sklepów internetowych), poszerzenie wiedzy konsumenta o cechach produktu, w tym np. wartościach odżywczych, alergenach, dotarcie do stron www produktów lub multimediów na ich temat, a kończąc na tworzeniu list ulubionych zakupów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH