REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci kupują więcej i chętniej, gdy przy półce spędzają mniej czasu

  • Autor: Marketing przy Kawie
  • Data: 27-02-2014, 12:03

Trzy główne teorie, od wielu lat zakorzenione w sposobie myślenia o konsumencie w punkcie sprzedaży, a warte obalenia, dotyczą po pierwsze – wartościowania czasu spędzanego przez potencjalnych nabywców przy półce, po drugie – skutecznych sposobów wpływania na decyzje shopperów, po trzecie – odsetka decyzji podejmowanych w punkcie sprzedaży - mówi na łamach "Marketingu przy Kawie" Marcin Sznajder, ekspert TNS w dziedzinie shopper marketingu.

REKLAMA

Jak wyjaśnia ekspert, konsument w miejscu sprzedaży jest skłonny przeznaczyć na zakupy tylko określony czas - limit dotyczy zarówno czasu na zakup produktów z określonej kategorii, jak i na całe zakupy w danym sklepie. Jeżeli każemy mu zbyt długo poszukiwać produktu, który zamierzał kupić, a wręcz nie zapewnimy tego, że znajdzie to czego szukał w określonym czasie - po prostu odejdzie od półki, nie kupi. Takie sytuacje są przez TNS obserwowane bardzo często i nie trzeba nikogo przekonywać, że oznaczają one realną stratę i dla detalisty, i dla producenta.

Im szybciej nabywca będzie mógł zlokalizować interesujące go produkty (segment produktowy, markę itp.) na półce i przejść do procesu selekcji (czyli świadomego już wyboru w ramach interesującego go repertuaru), tym większa szansa na zrealizowanie zakupu, a także na wyższą wartość koszyka. Shopper ma wtedy więcej czasu na analizę ofert promocyjnych, dostrzeżenie materiałów POS - słowem, na analizę różnych propozycji na półce.

Jednocześnie krótszy czas spędzony przy półce i mniej wysiłku włożonego w proces poszukiwania przekładają się na wzrost satysfakcji nabywcy, dla którego zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze. Poszukiwanie jest bowiem procesem negatywnym.

- Dla zdecydowanej większości shopperów kupujących w sposób impulsowy (nieplanujących w ogóle nabycia produktu z danej kategorii przed odwiedzeniem sklepu) głównym bodźcem do zakupu są czynniki in-store, najczęściej - obniżka cenowa lub atrakcyjne wyeksponowanie produktu (opakowanie, widoczność na półce, umieszczenie na wysokości wzroku) - mówi ekspert w wywiadzie opublikowanym z serwisie Marketing przy Kawie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Anders Emich 28-02-2014, 09:28:
Dlaczego nie pozwalacie wpisac komentarzy !!!.
Ta mozliwosc jest przerywana.

Moze dlatego, że chcialem napisać o nowej angielskiej kolonizacji bo shopper to nic innego jak klijent po polsku

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH