REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci nie chcą dopłacać za wysoką jakość żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2015, 09:25
Konsumenci nie chcą dopłacać za wysoką jakość żywności
Fot. Shutterstock

Dla Polaków cena nadal pozostaje podstawowym kryterium wyboru produktów spożywczych. Aż 54 proc. ankietowanych zwraca uwagę właśnie na to, ile kosztuje dany produkt. Dla 38 proc. badanych istotnym jest to, czy produkt został wyprodukowany w Polsce. Wysoka jakość produktów jest traktowana jako standard, dlatego nie chcemy za nią płacić więcej - wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

REKLAMA

Cena jest najważniejszym kryterium branym pod uwagę przy wyborze artykułów spożywczych, jednak w przypadku takich kategorii jak wędliny czy pieczywo konsumenci rzadziej kierują się ich niską ceną niż w przypadku produktów masowych, chociażby makaronów i cukru.  W swych decyzjach polscy konsumenci kierują się także tym, czy dany produkt posiada tradycyjną receptura i gatunek, a także czy jest ekologiczny (po 20 proc. wskazań). Rozpoznawalność marki producenta jest istotna jedynie dla 12 proc. badanych.

Wysoka jakość ale nie cena

Zgodnie z raportem Banku BGŻ BNP Paribas Polacy utożsamiają jakość przede wszystkim ze świeżością, ale również krajowymi produktami przy których wykorzystano tradycyjne receptury.
64 proc. konsumentów wysoką jakość produktu kojarzy ze świeżością. Blisko połowa ankietowanych, 47 proc., wskazuje, że już sama fakt wyprodukowania produktu w Polsce jest istotnym atrybutem określającym jego jakość. Jak podkreślają autorzy badania percepcja polskiego pochodzenia produktu szczególnego znaczenia nabiera w przypadku produktów masowych, takich jak chociażby mąka i cukier, czy jabłka i ziemniaki.

Dla 30 proc. synom jakość stanowi ekologiczny sposób produkcji, a dla 15 proc. marka. Jedynie niewielki odsetek badanych wskazał, że produkcja za granicą jest synonimem jakości.
Polscy konsumenci szukają coraz częściej produktów wysokojakościowych. Nie oznacza to jedna, że są gotowi zapłacić za nie wyższą cenę. 34 proc. badanych przez GfK na potrzeby raportu wskazało, że nie chce w ogóle płacić więcej za wyższą jakość artykułów spożywczych. Do 5 proc. więcej jest w stanie zapłacić 21 proc. Polaków. Kolejne 10 proc. ankietowanych jest gotowa zapłacić do 6-10 proc. więcej, a jedynie 8 proc. konsumentów wyraża gotowość, aby zapłacić więcej niż 10 proc. są produkt o wysokiej jakości.

Raport został opracowany m.in. na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas przez GfK, danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz FAO.

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gmo 20-11-2015, 14:24:
Bo wolą później płacić za lekarza
  • Marta 20-11-2015, 12:41:
myslę, że jakby rozbić badanie po grupach wiekowych, wyniki by się bardzo rózniły

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH