REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci są coraz mniej przewidywalni

  • Autor: pr
  • Data: 20-08-2014, 09:26

Dzisiejsi konsumenci dysponując komputerami, urządzeniami mobilnymi oraz możliwością pójścia osobiście do sklepu, stają się coraz mniej przewidywalni dla marketerów. Z jednej strony już 50 proc. mieszkańców Europy Zachodniej i 24 proc. Polaków korzysta z tabletów i smartfonów podczas robienia zakupów, z drugiej zaś, zakupy o większej wartości robią w sklepach tradycyjnych.

REKLAMA

Popularnymi wśród sprzedawców w ostatnim czasie zjawiskami są ROPO i showrooming. Pierwsze dotyczy wyszukiwania produktów w sieci, by następnie kupić je w sklepie tradycyjnym. Według Accenture, nawet 78 proc. użytkowników z USA kupuje w ten sposób. Drugie natomiast jest jego przeciwieństwem i polega na sprawdzeniu cech produktów w sklepie stacjonarnym, a zakupie w sieci.

W przypadku ROPO, według badania KB Pretendent i PRCH, najchętniej kupowane w Polsce są sprzęty AGD, duże RTV, sprzęt sportowy i akcesoria samochodowe. W sieci natomiast, po wcześniejszym sprawdzeniu w sklepie stacjonarnym, najpopularniejsze jest oprogramowanie, książki, multimedia, małe RTV i sprzęt komputerowy. W przypadku sklepów, które korzystają z obu kanałów dystrybucji staje się oczywistym, że pora przestać doszukiwać się negatywnych cech w każdym z nich. Konieczne jest za to znalezienie sposobu na dostosowanie reklam do klienta, który wykorzystuje zjawisko zakupów wielokanałowych i płynnie przechodzi między światem online i offline.

Kluczem do sukcesu okazuje się być analiza istotnych danych dotyczących preferencji klientów, gromadzonych przez sklepy w swoich systemach informatycznych. Dzięki temu możliwe jest określenie najskuteczniejszych kanałów promocji, odpowiednich dla różnych klientów. Taka analiza danych nie będzie jednak nieskuteczna, w przypadku gdy dział marketingu nie będzie w stanie powiązać aktywności zakupowych klienta z różnych urządzeń z których on korzysta, np. komputera, smartfonu czy tabletu. W takiej sytuacji można gromadzić dane przy użyciu niekonwencjonalnych metod. - Najłatwiej zrealizować to w internecie. Można oczywiście korzystać z plików cookies, jednak i bez nich możliwa jest łatwa identyfikacja klienta i dostosowanie przekazu reklamowego do jego potrzeb. Już dziś narzędzia analityczne pozwalają na powiązanie danych o użytkowniku, przesyłanych przez przeglądarkę. Możliwe jest np. skorelowanie informacji o rodzaju przeglądarki, rozdzielczości ekranu, systemie operacyjnym czy typie urządzenia. Na ich podstawie, z bardzo dużym prawdopodobieństwem, można wytypować użytkownika - wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Środkową i Wschodnią w Sociomantic Labs.

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH