Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci wciąż sięgają po gazetki promocyjne sieci

  • Autor: MondayNews.pl
  • Data: 30-03-2015, 12:05

Gazetki promocyjne cieszą się dużą popularnością wśród Polaków, szczególnie w okresie przedświątecznym. Możliwość szybkiego przejrzenia oferty sklepów, ich cen promocyjnych i nowości produktowych pozwala im zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy - informuje MondayNews.pl.

Już od wielu lat do skrzynek pocztowych trafiają gazetki promocyjne, wydawane przez sieci handlowe. Dostępne są one również w sklepach, na stronach internetowych, w formie newsletterów czy mailingu. Ukazują się także w postaci eleganckich magazynów, jak np. „Skarby Rossmana” lub „Health&Beauty” drogerii Hebe. Coraz częściej konsumenci korzystają z aplikacji na smartfonach (np. promocyjni.pl), aby porównać oferty. Dla firm gazetki pełnią rolę wizerunkową, dla klienta mają znaczenie praktyczne. Zbliżające się święta wielkanocne to czas, kiedy gazetki handlowe cieszą się ogromną popularnością. Konsumentowi zależy na porównaniu cen, zaplanowaniu budżetu i zakupie produktów dobrej jakości, zatem oferta produktowa i cenowa w nich prezentowana jest przeglądana z dużą uwagą.

Sieci wydają gazetki ogólnopolskie z podobną częstotliwością jak w 2013 roku. Praktycznie nie ma branży, poza aptekarską (ze względu na ograniczenia wynikające z prawa farmaceutycznego i zakaz reklamy), która nie wydaje gazetek handlowych. Ustawa nie jest jednak precyzyjna, co sprawia, że sieci apteczne publikując gazetkę, nie wskazują dokładnie lokalizacji aptek i nazwy sieci - informuje MondayNews.pl.

W przypadku sieci spożywczych najwięcej gazetek ogólnopolskich wydają sieci w kanale Cash&Carry oraz hipermarkety -  średnio ok. 10 gazetek miesięcznie, zarówno ze stałą ofertą, jak i tematyczne. Mają one średnio 16 stron i obowiązują 12 dni. Mniejsze sieci (kanał convenience) wydają gazetki rzadziej i zawierają najmniej stron. – Jest to uzależnione od rodzaju klientów, którzy odwiedzają te sklepy. Przeważnie nie są oni zainteresowani promocjami, pragną jedynie dokonać konkretnego zakupu, mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.  

Odnośnie hipermarketów można zaobserwować delikatną tendencję zmniejszania liczby gazetek z dużą liczbą stron. Rzadziej są wydawane gazetki 32 czy 40 stronicowe, a częściej 8 i 16 stronicowe.  Supermarkety częściej wydają bardziej obszerne gazetki. Rekordzistą pod tym względem jest Rossmann, którego czasopismo miało aż 204 strony oraz gazetka bożonarodzeniowa Stokrotki „Czas świątecznych okazji”, która miała 132 strony. Najczęściej gazetki mają 7 dniowy termin obowiązywania. Jednak zdecydowanie częściej niż w 2013 roku pojawiają się gazetki 3 i 4 stronicowe.

Sieci, częściej niż w 2013 roku, tworzą dwustronicowe ulotki. Na ulotce jest mniejsza liczba ofert, natomiast często cena jest ekstremalnie niska. W ten sposób nie tracąc marży na wielu produktach, placówki zachęcają klientów do odwiedzin w sklepach bardzo niskimi cenami i jednocześnie budują swój wizerunek taniej sieci.

Największy wzrost liczby gazetek jest widoczny w kanale dyskontów, gdzie zdecydowanie aktywniejsza niż w poprzednim roku jest sieć Biedronka, która obecnie wydaje ponad 16 gazetek w miesiącu ( w poprzednim roku jedynie ponad 10 gazetek) oraz Lidl (wzrost z 5,5 do prawie 7 gazetek w miesiącu). W przypadku Biedronki zdecydowanie więcej jest gazetek tematycznych (dot. głównie odzieży, wyposażenia domu oraz alkoholi).

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.