Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Konsumenci wybierają aplikacje mobilne. Oszczędzają nawet 20 proc.

Konsumenci coraz chętniej i skuteczniej korzystają z aplikacji mobilnych oraz możliwości, które dzięki nim otrzymują przyczynia się to do znaczących oszczędności.Z badania aplikacji mobilnej Blix wynika, że średnio użytkownicy oszczędzają na produktach 10-20 procent, co miesięcznie daje 60,50 zł, a łącznie w skali miesiąca ponad 26 mln. zł. Najwięcej oszczędzają osoby w wieku 35-44 lata, renciści i osoby samozatrudnione, a najmniej rolnicy, uczniowie i studenci.

Według analizy wykonanej przez ekspertów z aplikacji Blix 36,6 proc. jej użytkowników oszczędza średnio na produktach od 21 zł do 50 zł, 28,1 proc.- od 51 zł do 100 zł, 19,2 proc.- od 1zł do 20 zł, 7,3 proc.- od 101 zł do 500 zł, natomiast 5 proc.powyżej 500 zł. 8,3 proc.respondentów nie robi tego wcale, ale są to osoby najmniej zaangażowane w przegląd promocji. Korzystają one z aplikacji raczej rzadko np. raz na tydzień.

Maksimum oszczędzają osoby, które najbardziej są zainteresowane zakupem mebli (średnio 85,40 zł miesięcznie), elektroniki (66,50 zł) i produktów związanych z pielęgnacją dzieci (64,10 zł). Najmniej oszczędzają klienci, którzy poszukują w pierwszej kolejności kosmetyków (51,10 zł) oraz gier i zabawek (57,30 zł).

- Ponieważ towary pojawiają się w gazetkach cyklicznie, zwiększając zakupy można przenieść oszczędności na kolejne miesiące. Ta metoda sprawdza się w przypadku zakupów produktów powyżej 100 zł lub wtedy, kiedy chcemy kupić je na zapas. Tak się dzieje, ponieważ na koszt zakupu towarów składa się nie tylko cena, ale także między innymi wydatek związany z dojazdem i nakład czasu, mówi Michał Pajdak Business Developement Director aplikacji Blix.

Najwięcej w aplikacji oszczędzają osoby w wieku 35-44 lata (74,80 zł), a najmniej w wieku 18-24 lata (48,80 zł) i poniżej 18 lat (39,90 zł). Wynika to bezpośrednio z większego budżetu na wydatki w sieciach handlowych wśród osób w wieku 35-44 lata, ich ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, a także większych dochodów. Są one również odpowiedzialne za zakupy dla całego gospodarstwa domowego. Mimo że najczęściej z aplikacji korzystają kobiety (81 proc.), to jednak zdecydowanym liderem w oszczędzaniu, pod względem kwoty, są mężczyźni - 66,48 zł. Kobiety deklarują, że oszczędzają 59,09 zł miesięcznie. Może to wynikać z faktu, że mężczyźni są przede wszystkim zainteresowani innymi kategoriami produktów. Przykładowo 22,4 proc.mężczyzn i jedynie 1,8 proc.kobiet deklaruje, że najbardziej interesują ich promocje na elektronikę.

Najmniej w aplikacji Blix oszczędzają rolnicy (37,46 zł). To jest także jedyna grupa zawodowa, w której żaden pytany respondent nie deklarował, że dzięki aplikacji oszczędza powyżej 100 zł miesięcznie. Powodem takiej sytuacji jest najniższy, pod względem grup zawodowych w Polsce, poziom wydatków na jedną osobę w gospodarstwie domowym, który wynosi 799 zł miesięcznie (według danych GUS), a także ograniczona konkurencja sklepów na terenach wiejskich.

więcej informacji:

aplikacje mobilne RSS ALERT    /    ABR SESTA RSS ALERT    /    Blix RSS ALERT    /    Katarzyna Jaszkiewicz RSS ALERT    /    Michał Pajdak RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2015-12-21 23:57:41
    Oszczędność dzięki aplikacjom mobilnym, aplikacje na Twoje zlecenie: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.