Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Konsumenci wybierają aplikacje mobilne. Oszczędzają nawet 20 proc.

Strona 2 z 2


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-12-2015, 10:53

Niewiele, bo 41,11 zł, oszczędzają uczniowie i studenci. Z reguły ich budżety są mocno ograniczone. Nie są oni zazwyczaj odpowiedzialni za bieżące zakupy dla całej rodziny, dlatego suma ich oszczędności jest nieco niższa. Poniżej średniej (60,50 zł) znajdują się także osoby, które nie pracują. Deklarują one oszczędności w wysokości 50,85 zł miesięcznie. Wynika to przede wszystkim z mniejszych wydatków na konsumpcję osób niepracujących. Rekordzistami w zakresie oszczędności w aplikacji mobilnej są renciści (78,01 zł), ale także osoby pracujące na własny rachunek (77,54 zł) i pracownicy umysłowi na kierowniczym stanowisku (76,05 zł). Powyższe grupy charakteryzują się wyższymi niż średnia dochodami miesięcznymi, i co się z tym wiąże, wydatkami (według GUS pracujący na własny rachunek wydają 1302 zł miesięcznie na jednego członka rodziny, co stanowi o 34,8 proc.więcej niż renciści).
Z badań Blix także wynika, że im więcej osób jest w gospodarstwie domowym, tym większe są wydatki i oszczędności dla użytkownika aplikacji. Osoby żyjące samotnie oszczędzają 46,62 zł, a rodziny 3-osobowe i większe pomiędzy 59,91 zł-63,32 zł.

Ruch w aplikacji mobilnej w grudniu poprzedniego roku zwiększył się w porównaniu z listopadem o 11 proc. W same święta użytkownicy mało korzystają z aplikacji, ponieważ z reguły sklepy są zamknięte. Natomiast 27 grudnia zaczynają się kolejne etapy wyprzedaży i sklepy kuszą wielkimi rabatami, dlatego tak wiele osób tego dnia wraca do tego typu aplikacji po spokojnym okresie świątecznym. Użytkownicy w pewien sposób nadrabiają mniejszą aktywność w poprzednich dniach.

- Tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni liczba obejrzanych gazetek, przypadających na jednego użytkownika, zwiększyła się o blisko 7 proc.w stosunku do okresu poprzedniego, co w połączeniu ze zwiększającą się liczbą aktywnych użytkowników daje nam 10 proc.wzrost wyświetleń gazetek. Wiele sklepów wprowadza specjalne świąteczne edycje gazetek, które cieszą się sporą popularnością, a to z kolei przekłada się na zwiększoną aktywność użytkowników w okresie przedświątecznym, wyjaśnia Katarzyna Jaszkiewicz, kierownik ds. marketingu aplikacji Blix.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 5 708 użytkowników aplikacji mobilnej Blix przez instytut badawczy ABR SESTA. Celem badania było poznanie zachowań nabywczych osób korzystających z mobilnych aplikacji gazetkowych oraz sposobu, w jaki są one wykorzystywane w procesie zakupu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

aplikacje mobilne RSS ALERT    /    ABR SESTA RSS ALERT    /    Blix RSS ALERT    /    Katarzyna Jaszkiewicz RSS ALERT    /    Michał Pajdak RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2015-12-21 23:57:41
    Oszczędność dzięki aplikacjom mobilnym, aplikacje na Twoje zlecenie: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.