Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsument nie szuka najniższej ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 12:13
Konsument nie szuka najniższej ceny
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. Paweł Pawłoski

- Zmienia się świadomość konsumenta. Z punktu widzenia sprzedaży mogłoby się wydawać, że konsument goni za niższą ceną. Prawda jest taka, że on goni za dobrą ceną produktu wysokiej jakości - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry w tracie debaty "Rynek wewnętrzny - główne obszary i potencjał wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse", która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Prezes Inquiry podkreśliła, że na rynku pojawia się coraz więcej produktów z segmentu premium. Konsument nadal poszukuje bardzo dobrej ceny, ale nie jest to poruszanie się w sferze produktów najtańszych. 

Odnosząc się do zmian zachodzących są na polskim rynku Agnieszka Górnicka zauważyła rosnące znaczenie handlu internetowego, który jednak ze względu na logistykę produktów żywnościowych stanowi duże wyzwanie dla producentów. Z punktu widzenia branży istotna jest także ewolucja formatów sklepowych.

- Polska jest unikalnym krajem, gdzie na każdym kroku jest jakiś sklepik. Konsument podczas jednego wyjścia na zakupy jest w stanie odwiedzić kilka sklepów. Te zwyczaje zakupowe wynikają z poszukiwania produktów w najlepszej cenie. Poszukiwanie takich formatów sklepów, które będą dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumentów jest jednym z kierunków rozwoju - tłumaczyła Górnicka. 

Na znajdującym się w stagnacji rynku spożywczym dalsze perspektywy rozwoju wiążą się przede wszystkim z trendem zdrowego odżywiania, rosnącą popularnością produktów ekologicznych, ale także dużym potencjałem żywności funkcjonalnej. 

Dalszego rozszerzenia wymaga oferta skierowana dla diabetyków, alergików oraz innych konsumentów zmuszonych wybierać ściśle określone produkty spożywcze. 

- Niestety w naszym społeczeństwie to już wcale nie są nisze. Ofertę handlu trudno nazwać szczególnie atrakcyjną. Jest tu lekcja do odrobienia - mówiła Agnieszka Górnicka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH