REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsument stracił lojalność wobec sklepów

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 26-04-2015, 22:34
Konsument stracił lojalność wobec sklepów
Magdalena Zimna z GfK Polonia (fot. PTWP)

Mimo że sytuacja gospodarcza naszego kraju nie jest zła, mało optymistyczne informacje w mediach nie nastrajają Polaków na tyle pozytywnie, aby bez zastanowienia wydawali pieniądze. Konsument stał się rozsądnym nabywcą - ocenia w serwisie wyborcza.biz Magdalena Zimna z GfK Polonia.

REKLAMA

Ekspertka GFK Polonia uważa, że przedsiębiorcy starają się tym oczekiwaniom konsumentów wychodzić naprzeciw. Ale ich zachowań nie potrafią kontrolować. Po to, by ich przyciągnąć do sklepu i produktu, podejmują różne inicjatywy, a także organizują promocje. Tych promocji jest tyle, że konsument do nich przywykł - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Magdalena Zimna zwraca uwagę, że skutkiem ubocznym jest erozja marek i brak lojalności wobec sklepów - konsument robi zakupy tam, gdzie mu wygodnie lub gdzie jest atrakcyjna promocja. Przedstawicielka GFK twierdzi, że do powstania trendów konsumenckich, które niektórym detalistom psują dziś biznes, przyczynili się w dużym stopniu oni sami.

Detalistom nie pomagają nawet programy lojalnościowe. Jak wyjaśnia przedstawicielka firmy GFK kart na rynku funkcjonuje dużo, ale z naszych badań wynika, że posługujący się nimi konsumenci robią to niejako przy okazji. A więc robiąc zakupy w sklepie, który i tak by wybrali, bo sklep znajduje się blisko ich domu. Gdyby nawet karty lojalnościowej nie mieli, to i tak w tej hali robiliby zakupy. Z drugiej strony trochę w tych programach o to chodzi, żeby motywować do zakupów, ale także nagradzać stałych klientów.

Zdaniem Magdaleny Zimnej rynek stał się na tyle trudny, że zaczęły się desperackie próby dostosowania modelu biznesowego do różnorodnych oczekiwań klienta. Ponieważ zarządzający sieciami wiedzą, że współczesny konsument oczekuje zmiany, nowości, więc prowadzony przez siebie biznes próbuje udoskonalić, jakoś się wyróżnić. Owszem, konsumenci szukają różnorodności, ale nie należy brać tego zbyt dosłownie.

Według ekspert GFK z powodu braku zrozumienia nowego paradygmatu zakupowego nawet bardzo doświadczeni menedżerowie się gubią. Czasami wygląda to tak, jakby szefowie największych sieci detalicznych znaleźli się w pułapce własnej kreatywności. Okazuje się, że nie każdy nowy pomysł czy kosztowny remodeling sklepu to dobra droga do sukcesu.

Czytaj więcej w serwisie wyborcza.biz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH