Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsument stracił lojalność wobec sklepów

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 26-04-2015, 22:34
Konsument stracił lojalność wobec sklepów
Magdalena Zimna z GfK Polonia (fot. PTWP)

Mimo że sytuacja gospodarcza naszego kraju nie jest zła, mało optymistyczne informacje w mediach nie nastrajają Polaków na tyle pozytywnie, aby bez zastanowienia wydawali pieniądze. Konsument stał się rozsądnym nabywcą - ocenia w serwisie wyborcza.biz Magdalena Zimna z GfK Polonia.

Ekspertka GFK Polonia uważa, że przedsiębiorcy starają się tym oczekiwaniom konsumentów wychodzić naprzeciw. Ale ich zachowań nie potrafią kontrolować. Po to, by ich przyciągnąć do sklepu i produktu, podejmują różne inicjatywy, a także organizują promocje. Tych promocji jest tyle, że konsument do nich przywykł - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Magdalena Zimna zwraca uwagę, że skutkiem ubocznym jest erozja marek i brak lojalności wobec sklepów - konsument robi zakupy tam, gdzie mu wygodnie lub gdzie jest atrakcyjna promocja. Przedstawicielka GFK twierdzi, że do powstania trendów konsumenckich, które niektórym detalistom psują dziś biznes, przyczynili się w dużym stopniu oni sami.

Detalistom nie pomagają nawet programy lojalnościowe. Jak wyjaśnia przedstawicielka firmy GFK kart na rynku funkcjonuje dużo, ale z naszych badań wynika, że posługujący się nimi konsumenci robią to niejako przy okazji. A więc robiąc zakupy w sklepie, który i tak by wybrali, bo sklep znajduje się blisko ich domu. Gdyby nawet karty lojalnościowej nie mieli, to i tak w tej hali robiliby zakupy. Z drugiej strony trochę w tych programach o to chodzi, żeby motywować do zakupów, ale także nagradzać stałych klientów.

Zdaniem Magdaleny Zimnej rynek stał się na tyle trudny, że zaczęły się desperackie próby dostosowania modelu biznesowego do różnorodnych oczekiwań klienta. Ponieważ zarządzający sieciami wiedzą, że współczesny konsument oczekuje zmiany, nowości, więc prowadzony przez siebie biznes próbuje udoskonalić, jakoś się wyróżnić. Owszem, konsumenci szukają różnorodności, ale nie należy brać tego zbyt dosłownie.

Według ekspert GFK z powodu braku zrozumienia nowego paradygmatu zakupowego nawet bardzo doświadczeni menedżerowie się gubią. Czasami wygląda to tak, jakby szefowie największych sieci detalicznych znaleźli się w pułapce własnej kreatywności. Okazuje się, że nie każdy nowy pomysł czy kosztowny remodeling sklepu to dobra droga do sukcesu.

Czytaj więcej w serwisie wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.