Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kontrowersje wokół konsumenckich badań Lidla

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 14-10-2016, 19:29
Kontrowersje wokół konsumenckich badań Lidla
fot. shutterstock

- Lidl, komunikując wyniki testów, nie kłamie, ale też nie mówi całej prawdy - ocenia informacje zawarte w reklamach sieci dr Monika Skorek, ekspert od badań rynkowych z Uniwersytetu Warszawskiego w rozmowie z serwisem Gazeta.pl

Choć Danio wybrało 43 proc. ze 170 przebadanych konsumentów, a serek Pilos Lidla bardziej smakował 36 proc. badanych osób, zaś 19 proc. oceniło serki tak samo to w reklamie Lidla pojawia się hasło: "Większość Polaków uznała smak serka Pilos za tak samo dobry lub lepszy niż serka numer jeden na rynku".

Zdaniem dr Moniki Skorek sieć Lidl dokonuje nieuczciwej interpretacji. - Przecież możemy odwrócić sytuację, mówiąc, że to Danio "jest tak samo dobry lub lepszy" - mówi ekspertka.

Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla odpowiada, że reklamy wskazywały logiczny wniosek wynikający z badań, że produkt marki własnej Lidla jest oceniany na tyle dobrze, że uprawnione jest stwierdzenie, że większości smakuje on tak samo dobrze lub nawet lepiej.

 

W ocenie dr Mariusza Kici z UMCS sposób komunikacji wyników w kampanii nie jest do końca rzetelny.

- Poza połączeniem dwóch kategorii odpowiedzi, które jest możliwe, ale rozmywa oceny, wielkość próby wiąże się ze zbyt dużym błędem wnioskowania o całej populacji - ocenia.

Czytaj więcej na Gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aga 17-10-2016, 09:40:
Przecież to jest normalny język marketingowy, nie Lidla ale ogólnie. Każdy marketing specjalizuje się w takim pokazywaniu prawdy żeby wyglądała lepiej niż normalnie. Piszecie jakby Lidl wpadł na to pierwszy i robicie z tego minus. Każda reklama tak właśnie wygląda.
  • wojke 16-10-2016, 11:21:
LIDLu drogi, nie bądźcie kolejną firmą, która próbuje klienta wprowadzić w maliny bo do tej pory to Wasza względna rzetelność powoduje że robię u Was zakupy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH