Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kontrowersyjna reklama sieci Empik nie zaszkodzi marce?

  • Autor: press.pl
  • Data: 25-11-2014, 12:45

Zdaniem ekspertów bożonarodzeniowa kampania sieci Empik z udziałem Nergala i Marii Czubaszek, choć kontrowersyjna, to nie zaszkodzi marce - czytamy w press.pl.

Jak wyliczył Instytut Monitorowania Mediów - od początku kampanii - od 5 do 18 listopada br. w Internecie i mediach społecznościowych ukazało się 912 publikacji na temat kampanii Empiku z udziałem Nergala i Marii Czubaszek. Mariola Marianowicz, rzeczniczka prasowa Empiku, przekonuje jednak, że pojawiają się także komentarze pozytywne. Jej zdaniem reklamy w neutralny sposób prezentują ofertę sklepu, inspiracje na prezenty, nie zaś idee czy przekonania. - Nie ma w nich żadnych odwołań werbalnych czy graficznych do świąt Bożego Narodzenia - mówi Marianowicz, dodając, że w kampanii nie są prezentowane żadne postawy, ale twórcy: Maria Czubaszek jako autorka książek, Adam Darski jako lider zespołu muzycznego. - Kampania skupia się na idei obdarowywania się prezentami, a tę tradycję we współczesnym świecie celebrują niemal wszyscy, niezależnie od wyznania i religii - dodaje Marianowicz. Zapewnia, że kampania będzie kontynuowana.

Dariusz Kubuj, strateg z firmy doradztwa marketingowego Kubuj Strategia, uważa, że autorzy kampanii musieli wziąć pod uwagę, że udział w świątecznej kampanii Nergala i Czubaszek może wzbudzić takie komentarze. - Nie wzięliby Nergala, licząc, że jest to ulubieniec 90 proc. narodu. Myślę, że zdawali sobie doskonale sprawę z tego, że to wywoła kontrowersje i właśnie po to to zrobili - ocenia Kubuj. Jego zdaniem efekt, jaki wywołała kampania, był wkalkulowany w cały jej plan. - Na pewno nie uważam, że to był przypadek, który teraz zaskoczył twórców kampanii i właścicieli marki. Kacper Szczepanowski, senior strategy director w agencji Young & Rubicam, zauważa, że świąteczna kampania bardzo podzieliła konsumentów. - Strona "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku" na Facebooku w ciągu tygodnia wytraciła większość rozpędu w zdobywaniu kolejnych zwolenników, podczas kiedy sam sklep nieustannie powiększa grono swoich fanów w tempie porównywalnym do tego sprzed afery - analizuje Szczepanowski. Sytuację Empiku porównuje do bojkotu marki LPP.

- Internet zalany był głosami oburzenia pod adresem firmy, kiedy zdecydowała się na optymalizację podatkową i wówczas internauci również zarzekali się, że zaprzestaną zakupów w sklepach należących do sieci - wspomina Szczepanowski. - Paradoksalnie sprawozdanie finansowe wydane kilka miesięcy po tych wydarzeniach pokazały, że w okresie bojkotu sprzedaż LPP wzrosła, w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Nie zdziwiłbym się, gdyby bojkot Empiku odniósł podobny efekt, szczególnie w okresie świąt, kiedy desperacja wywołana brakiem pomysłu na prezenty może popchnąć do kompromisu ze swoimi przekonaniami - podkreśla Szczepanowski - czytamy w press.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ania 26-11-2014, 19:53:
Empik nic nie straci? No cóż.. Mnie jako klienta stracili..
  • Mapka 26-11-2014, 15:48:
każdy jest cenny w oczach Boga bo każdy jest dzieckiem bożym nawet jeśli się trochę pogubił w swoim życiu bóg kocha każdego Miłość Boga jest ogromna. Jezus pouczał kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem, ja nie rzucę... Pan Nergal, pani Czubaszek, ja się nie muszę z nimi zgadzać, mam do tego asertywne prawo, ale oni także mają prawo żyć, bóg im je dał, mają prawo uczestniczyć w życiu publicznym

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH