Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Część sieci osiedlowych podnosi ceny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-09-2013, 13:45
Koszyk cen: Część sieci osiedlowych podnosi ceny

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl sieci sklepów osiedlowych ustabilizowały politykę cenową na akceptowanym przez klientów, ale wyższym od znanego z większych formatów, poziomie. Niewielkie wahania cen związane są bądź z dostępnością tańszych sezonowych warzyw i owoców bądź z wprowadzaniem szerszej oferty marek własnych, ewentualnie z aktywną promocją najbardziej opiniotwórczych produktów w atrakcyjnych cenach.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka płacimy obecnie od 286,21 zł w placówce w Lublinie do 324,55 zł w sklepie w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 281,64 zł w placówce w Krakowie do 329,26 zł w sklepie w Trójmieście. Oznacza to zmniejszenie różnicy między sklepami z tym samym szyldem działającymi w różnych miastach do ok. 38 zł z dotychczasowych 50 zł. Przy czym różnice cen w placówkach z logo Lewiatan, zlokalizowanych nawet w tym samym mieście mogą sięgać często kilkunastu złotych.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 308,98 zł w Trójmieście do 345,87 zł w sklepie w Poznaniu. Pod koniec lipca rozbieżność cen wynosiła od 307,76 zł w Krakowie do 368,16 zł w Warszawie. Oznacza to znaczny spadek cen o ok. 20 zł w sklepie tej sieci w stolicy, na co wpłynęła głównie tańsza oferta warzyw i owoców sezonowych.

Sieć Żabka pod koniec lipca zaproponowała zakupy od 343,75 zł na Górnym Śląsku do 356,22 zł w sklepie w Poznaniu. W porównaniu z lipcem odnotowaliśmy spadek cen o kilka złotych. Miesiąc temu notowaliśmy poziom od 347,94 zł w Warszawie do 362,56 zł w Poznaniu. Od kilku miesięcy Żabka stawia na ujednolicanie cen w ramach sieci. Zastępuje też marki brandowe markami własnymi, co powoduje, że coraz większa część z 50 produktów zastępowana jest średnimi cenami rynkowymi dla danego produktu. Taka polityka daje tej sieci pewną przewagę, gdyż normalnie ceny przez nią stosowane są wyższe od średniej rynkowej, znanej z innych badanych przez nas formatów: hipermarketów, dyskontów, supermarketów.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 30-31 sierpnia 2013 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH