REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Koszyk cen: Część sieci osiedlowych podnosi ceny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-09-2013, 13:45
Koszyk cen: Część sieci osiedlowych podnosi ceny

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl sieci sklepów osiedlowych ustabilizowały politykę cenową na akceptowanym przez klientów, ale wyższym od znanego z większych formatów, poziomie. Niewielkie wahania cen związane są bądź z dostępnością tańszych sezonowych warzyw i owoców bądź z wprowadzaniem szerszej oferty marek własnych, ewentualnie z aktywną promocją najbardziej opiniotwórczych produktów w atrakcyjnych cenach.

REKLAMA

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka płacimy obecnie od 286,21 zł w placówce w Lublinie do 324,55 zł w sklepie w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 281,64 zł w placówce w Krakowie do 329,26 zł w sklepie w Trójmieście. Oznacza to zmniejszenie różnicy między sklepami z tym samym szyldem działającymi w różnych miastach do ok. 38 zł z dotychczasowych 50 zł. Przy czym różnice cen w placówkach z logo Lewiatan, zlokalizowanych nawet w tym samym mieście mogą sięgać często kilkunastu złotych.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 308,98 zł w Trójmieście do 345,87 zł w sklepie w Poznaniu. Pod koniec lipca rozbieżność cen wynosiła od 307,76 zł w Krakowie do 368,16 zł w Warszawie. Oznacza to znaczny spadek cen o ok. 20 zł w sklepie tej sieci w stolicy, na co wpłynęła głównie tańsza oferta warzyw i owoców sezonowych.

Sieć Żabka pod koniec lipca zaproponowała zakupy od 343,75 zł na Górnym Śląsku do 356,22 zł w sklepie w Poznaniu. W porównaniu z lipcem odnotowaliśmy spadek cen o kilka złotych. Miesiąc temu notowaliśmy poziom od 347,94 zł w Warszawie do 362,56 zł w Poznaniu. Od kilku miesięcy Żabka stawia na ujednolicanie cen w ramach sieci. Zastępuje też marki brandowe markami własnymi, co powoduje, że coraz większa część z 50 produktów zastępowana jest średnimi cenami rynkowymi dla danego produktu. Taka polityka daje tej sieci pewną przewagę, gdyż normalnie ceny przez nią stosowane są wyższe od średniej rynkowej, znanej z innych badanych przez nas formatów: hipermarketów, dyskontów, supermarketów.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 30-31 sierpnia 2013 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH