Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Delikatesy stawiają na niską cenę

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-09-2012, 13:55

Spośród sieci delikatesowych jedynie Piotr i Paweł oraz Alma otwierają kolejne placówki i deklarują dalszy intensywny rozwój. Jednocześnie, jak pokazują monitoringi w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl, obaj operatorzy starają się łączyć ofertę delikatesową z coraz wyraźniejszym akcentem na niską cenę. Poziomy cen notowane w Piotrze i Pawle (267,97 zł ) i Almie (271-276 zł) pozwalają im na przebijanie oferty cenowej typowej dla supermarketów.

W Piotrze i Pawle zdecydowano się na ujednolicenie polityki cenowej w różnych lokalizacjach i jest to kolejne badanie, gdy ta sieć ma takie same ceny dla wszystkich monitorowanych placówek. Obecnie jest to 267,97 zł względem 268,95 zł w połowie sierpnia. Taka oferta pozwoliła sieci Piotr i Paweł wysforować się na pierwsze miejsce w tym zestawieniu.

W sieci Alma w zależności od lokalizacji Koszyk 50 produktów kosztuje od 271,26 zł w Trójmieście do 276,57 zł w Krakowie. W połowie sierpnia za podobne zakupy płaciliśmy w sklepach Almy od 263, 38 zł w Warszawie do 275,20 zł w Krakowie.

W Delimie za zakupy z Koszyka 50 produktów rachunek wyniesie 295,57 zł dla czterech badanych lokalizacji. W połowie sierpnia różnica cen między lokalizacjiami na Śląsku i Warszawie wynosiła 1 zł i wahała się od 289,30 zł w Delimie na Górnym Śląsku do 290,27 zł w Warszawie. Przedstawiciele sieci zapowiadali ostatnio, że część mniej rentownych placówek zmieni logo na supermarkety Stokrotka. Proces ten potrwa jednak, co najmniej kilka miesięcy. Oznacza to, że najwcześniej pod koniec roku będzie wiadomo, ile z obecnych 9 sklepów Delima zachowa swój szyld.

Z kolei w Bomi monitoring cen został przeprowadzony dla dwóch miast, w których placówki sieci działają: Trójmiasta i Warszawy. Bomi w warszawskim Klifie oferuje ceny na poziomie 311 zł względem ok. 280 zł w połowie lipca, kiedy przeprowadzane było ostatnie badanie w sieci. W trójmiejskim sklepie Bomi zanotowano ceny na poziomie 306 zł względem 280 zł w badaniu z połowy lipca. Skok cen wynika głównie z braku niektórych pozycji asortymentowych, np. tańszych mięs, wędlin czy serów. Wkrótce okaże się, czy sieć utrzyma sklepy w Warszawie, czy zdecyduje się tylko na funkcjonowanie placówek franczyzowych na macierzystych rynkach: w Trójmieście i Olsztynie.

Badanie przeprowadzono 7 września 2012

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku produkty zamienne, w tym marki własne sieci handlowych. Informacja o tym zaznaczana jest w tabeli dodatkową cyfrą, która rozwija się w pełny opis mówiący, jaki produkt został wybrany do badania. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.