Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen dlahandlu.pl: Różnica cenowa między dyskontami wzrosła do 18 zł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 18-04-2013, 10:11

Jak wynikało z dotychczasowych monitoringów cen dlahandlu.pl sieci dyskontowe prezentowały bardzo zbliżoną ofertę cenową. Rożnice zamykały się kwotą 5-7 zł przy zakupach za ok. 250 zł. Kwietniowy monitoring pokazał, że powoli dochodzi jednak do rozwarstwienia cen między sieciami dyskontowymi. W kwietniu różnice sięgają już 18 zł przy zakupie Koszyka 50 produkt za średnią kwotę ok. 260 zł. Kolejne monitoringi pokażą czy jest to stała tendencja czy też nastąpi powrót do trzymania cen na poziomie najbliższej konkurencji - informuje www.dlahandlu.pl.

W kwietniu Lidl zaproponował najtańsze spośród sieci dyskontowych zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 252,96 zł w Krakowie do 254,96 zł w większości lokalizacji. Oznacza to spadek cen w porównaniu z marcem o kilka złotych z poziomu ok. 257 zł do obecnych 253-254 zł. Tańszy w kwietniu był ser gouda, kurczak, jaja i pomarańcze.

Nieznacznie wyższą ofertę przedstawiła sieć Netto od 254,92 w Poznaniu do 255,06 zł w pozostałych miastach. Oznacza to, że kolejny miesiąc z rzędu w Netto można spotkać niemal identyczny poziom cen ok. 255 zł.

W połowie kwietnia w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 263,52 zł we wszystkich miastach. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 4 zł przy zakupie 50 produktów w porównaniu z marcem i podwyżkę o ok. 7 zł w porównaniu z cenami z lutego. W tym miesiącu w Biedronce droższe były banany, cytryny, jabłka i pomidory. Potaniały natomiast pomarańcze.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 269,69 zł, czyli o 7 zł drożej niż w marcu i o 16 zł drożej niż w lutym. W Aldim droższy w tym miesiącu był ser gouda, pomidory, pomarańcze i papryka. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 12 kwietnia 2013 roku

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH