REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Koszyk cen: Duże różnice cen w sieciach franczyzowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 28-02-2014, 12:56

W ostatni piątek portal dlahandlu.pl zbadał ceny w wybranych sieciach franczyzowych. Ta forma prowadzenie sklepów oznacza duże rozbieżności cenowe w obrębie jednej sieci - ceny pomiędzy poszczególnymi miastami potrafią różnić się o blisko 50 zł. Dzieje się tak, gdyż centrale sieci ustalają jedynie ceny promocyjne na określone grupy produktów. Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki.

REKLAMA

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka dlahandlu.pl pod koniec lutego zapłacimy od 298,86 zł w Trójmieście do 345,34 w Warszawie. W połowie stycznia za ten sam koszyk musieliśmy zapłacić od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie, a w połowie grudnia takie zakupy kosztowały w sklepach z tym logo od 280,17 zł w Krakowie do 319,35 zł w Poznaniu.

Sieć Carrefour Express jest badana w naszym koszyku po raz drugi. 21 lutego za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 310,62 zł w Bydgoszczy do 341,17 zł w Warszawie. Pierwszy monitoring tych placówek pokazał, że mają one ceny zbliżone do swoich dwóch konkurentów i oscylują one w granicach 306,28 zł w Bydgoszczy do 330,28 zł w Warszawie.

Jak już informowaliśmy, zaprzestaliśmy badania sklepów Żabka, które mają bardzo ograniczony asortyment i zastąpiliśmy je większymi placówkami Freshmarket, które prowadzone są przez tego samego operatora (Żabka Polska). 21 stycznia Koszyk w tych sklepach kosztował od 324,89 zł w Lublinie do 339.68 zł w Poznaniu. 17 stycznia w 8 miastach Polski w sklepach Freshmarket można było zrobić zakupy od 319,46 zł w Poznaniu do 336,41 zł we Wrocławiu.

Monitoring cen przeprowadzono w dniu 21 lutego 2014 roku.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH