Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Duże różnice cen w sieciach franczyzowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 28-02-2014, 12:56

W ostatni piątek portal dlahandlu.pl zbadał ceny w wybranych sieciach franczyzowych. Ta forma prowadzenie sklepów oznacza duże rozbieżności cenowe w obrębie jednej sieci - ceny pomiędzy poszczególnymi miastami potrafią różnić się o blisko 50 zł. Dzieje się tak, gdyż centrale sieci ustalają jedynie ceny promocyjne na określone grupy produktów. Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka dlahandlu.pl pod koniec lutego zapłacimy od 298,86 zł w Trójmieście do 345,34 w Warszawie. W połowie stycznia za ten sam koszyk musieliśmy zapłacić od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie, a w połowie grudnia takie zakupy kosztowały w sklepach z tym logo od 280,17 zł w Krakowie do 319,35 zł w Poznaniu.

Sieć Carrefour Express jest badana w naszym koszyku po raz drugi. 21 lutego za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 310,62 zł w Bydgoszczy do 341,17 zł w Warszawie. Pierwszy monitoring tych placówek pokazał, że mają one ceny zbliżone do swoich dwóch konkurentów i oscylują one w granicach 306,28 zł w Bydgoszczy do 330,28 zł w Warszawie.

Jak już informowaliśmy, zaprzestaliśmy badania sklepów Żabka, które mają bardzo ograniczony asortyment i zastąpiliśmy je większymi placówkami Freshmarket, które prowadzone są przez tego samego operatora (Żabka Polska). 21 stycznia Koszyk w tych sklepach kosztował od 324,89 zł w Lublinie do 339.68 zł w Poznaniu. 17 stycznia w 8 miastach Polski w sklepach Freshmarket można było zrobić zakupy od 319,46 zł w Poznaniu do 336,41 zł we Wrocławiu.

Monitoring cen przeprowadzono w dniu 21 lutego 2014 roku.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH