Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Dyskonty różnicują politykę cenową

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-05-2013, 13:17
Koszyk cen: Dyskonty różnicują politykę cenową
Sklep sieci Biedronka; Fot. ŻelaznaStudio

Majowy monitoring cen dlahandlu.pl przynosi kolejne informacje o rozwarstwianiu polityki cenowej sieci dyskontowych. O ile w marcu różnice między czterema badanymi sieciami handlowymi wahały się w graniach 5-7 zł przy zakupach za ok. 250 zł, to w kwietniu było to już ok. 15 zł a średnia cena Koszyka skoczyła do 260 zł. W maju rozwarstwienie wzrosło do 22 zł, a średnio Koszyk 50 produktów w dyskontach kosztuje nadal ok. 260 zł.

A oto szczegółowe wyniki majowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W maju Lidl zaproponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie 249,86 zł we wszystkich lokalizacjach. Miesiąc temu ceny w sklepach z szyldem Lidla wahały się od 252,86 zł w Poznaniu do 254,96 zł w większości lokalizacji. Wpływ miała na to m.in. obniżka cen proszku do prania, pomidorów i polędwicy. W tym samym czasie podrożały owoce cytrusowe i kurczak oraz masło.

Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie od 257,80 zł do 258 zł. Miesiąc wcześniej ceny w tej sieci wahały się od 254,92 w Poznaniu do 255,06 zł w pozostałych miastach. Podwyżka to głównie skutek wyższej ceny jabłek i papryki oraz masła.

W połowie maja w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 272,67 zł w porównaniu z 263,52 zł miesiąc wczesniej. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 9 zł przy zakupie 50 produktów w porównaniu z kwietniem br. W sieci Biedronka na wyższe ceny złożyły się minimalne podwyżki większości badanych produktów. Na przestrzeni ostatniego miesiąc od kilku do kilkudziesięciu groszy podrożały kajzerki, chleb, piwo Żywiec w puszce, herbata Lipton 75t, dżem Owocowa Rapsodia, masło extra, olej Kujawski, ketchup Pudliszki, woda niegazowana Żywiec, mąka pszenna 1 kg, sól 1kg a także owoce cytrusowe i warzywa. Stabilne pozostały ceny chemii gospodarczej. Potaniał natomiast pakowany ser gouda.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 270,47 zł, czyli o 4 zł drożej niż w kwietniu i o 11 zł drożej niż w marcu. W Aldim droższe były cytryny i ziemniaki, ale tańsze pomidory. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 17 maja 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH