Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Dyskonty walczą na promocję śledzi

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 19-12-2012, 13:28

W okresie przedświątecznym sieci dyskontowe starają się wzmocnić swój wizerunek cenowy promocyjną ofertą hitów świątecznych, takich jak śledzie czy pomarańcze. Niska oferta cenowa na ten asortyment ma przełożyć się na postrzeganie sieci także w odniesieniu do innych grupach produktowych. I tak w grudniu 650g matjasów w oleju kosztowało w Biedronce 5,41 zł, w Aldim - 6,69 zł, Lidlu -7,77 zł i Netto - 9,73 zł, zaś 1 kg pomarańczy od 2,49 zł w Netto do 3,49 zł w Biedronce. Pomimo tych różnic cały rachunek za zakupy 50 produktów z Koszyka, we wszystkich badanych sieciach dyskontowych oscyluje wokół 250 zł.

A oto szczegółowe wyniki grudniowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W ubiegły piątek sieć Lidl zaproponowała zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie 247,85 zł we wszystkich miastach. Miesiąc temu podobne zakupy w tej sieci kosztowały od 253 zł w Lublinie do 256 zł w większości badanych miast. Oznacza to, że sieć na przestrzeni miesiąca obniżyła ceny o ok. 5-8 zł. Różnica w cenie wynika głównie z tańszej oferty na matjasy śledziowe w oleju, które jako produkt świąteczny sprzedawane są w promocyjnej cenie.

W sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 249,59 zł, czyli o 3 zł taniej niż w listopadzie, gdy zakupy kosztowały 252,36 zł. Tu spadek także pochodzi z niższej ceny świątecznych śledzi, która została jednak zrównoważona wyższą ceną papryki czy pomidorów

Netto zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie od 250,50 zł do 251,20 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. Za podobne zakupy miesiąc temi trzeba było zapłacić również ok 250 zł.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 252,19 zł, czyli także o 2 zł taniej niż w listopadzie, gdy Koszyk 50 produktó można było kupić za 254,27 zł. Tu także tańsze były śledzie, droższe natomiast okazały się pomidory i papryka. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych.

Badanie zostało przeprowadzone 14 grudnia 2012 roku

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony, mleko i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH