Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Hipermarkety walczą o wizerunek najtańszych sklepów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-06-2013, 12:18
Koszyk cen: Hipermarkety walczą o wizerunek najtańszych sklepów
Hipermarkety angażują wiele sił i środków, by utrzymać w świadomości klientów dobre postrzeganie cenowe

Jak twierdzą przedstawiciele firm badawczych, polski konsument jest w stanie zmienić decyzję zakupową, jeżeli różnica w cenie wynosi 1 zł. Taka wrażliwość cenowa powoduje, że sieci handlowe walczą nawet o tę "przysłowiową złotówkę". Dlatego, jak wynika z analizy czerwcowego monitoringu cen dlahandlu.pl, hipermarkety angażują wiele sił i środków, by utrzymać w świadomości klientów dobre postrzeganie cenowe.

7 czerwca sieć Auchan przedstawiła ofertę na poziomie od 200,82 zł na Górnym Śląsku do ok. 223 zł w Bydgoszczy i Poznaniu. W porównaniu z majem jest to podwyżka o 20 zł, czyli o ok. 10 proc. w większości badanych miast. Miesiąc temu za podobne zakupy płaciliśmy w Auchan od 183,47 zł na Górnym Śląsku do 214,62 zł w Trójmieście. Podobnie jak miesiąc temu na miejsce zmasowanej wojny cenowej Auchan wybrało Górny Śląsk, gdzie w placówce w Katowicach stosuje ceny, które mają trzymać konkurentów na dystans. W tym miesiącu przewaga ta wynosi 8 zł wobec sieci Kaufland oraz ok. 20 zł wobec sieci Real.

W Kauflandzie w czerwcu za zakup 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić od 208,81 zł na Górnym Śląsku do 239,10 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w sieci wahały się od 202,24 zł na Górnym Śląsku do 226,22 zł w Poznaniu. Oznacza to wzrost cen o ok. 10 zł w większości lokalizacji i powrót do cen z kwietnia. Kaufland podobnie jak Auchan dużo inwestuje w ceny na Górnym Śląsku i w okresach badań Koszyka sprzedaje min.. kiełbasę podwawelską 80 proc. mięsa w cenie 6,90 zł za kg.

W hipermarketach z logo E.Leclerc zakup 50 produktów z Koszyka kosztował na początku czerwca od 228,11 zł w Warszawie do 281,50 zł w Trójmieście. W porównaniu z zeszłym miesiącem o ok. 10 zł spadły ceny w placówce na warszawskim Ursynowie i wzrosły o ok. 40 zł w markecie w Trójmieście. W tym miesiącu nie przedstawiamy analizy cen w placówce E.Leclerc w Poznaniu, gdyż ankieter dlahandlu.pl nie został wpuszczony do sklepu, pod pretekstem braku książeczki Sanepid-u. Nie mogliśmy zatem zweryfikować cen przesłanych przez sieć do redakcji portalu.

Sieć Real, która zgodnie z sygnałami z UOKiK w ciągu kilku tygodni ma trafić do Grupy Auchan, zaproponowała zakupy z Koszyka 50 produktów w cenie od 231,42 zł na Górnym Śląsku do 243,60 zł w Poznaiu. Miesiąc temu pułap cen wahał sie tu od 226 zł na Górnym Śląsku do 241,38 zł w Trójmieście. Brak agresywnych kampanii i utrzymywanie stabilnego poziomu cen wydaje się reakcją na planowane zniknięcie brandu z rynku, choć jak deklarują przedstawiciele sieci sklepy działają normalnie i nastawione są na konkurencję z innymi podmiotami, w tym Auchan.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH