Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe nadal są najdroższe na rynku

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 30-01-2013, 14:17
Koszyk cen: Sklepy osiedlowe nadal są najdroższe na rynku
Sklepy osiedlowe nadal są najdroższe na polskim rynku

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl pomimo, że sklepy osiedlowe w styczniu utrzymały ceny na poziomie z końca 2012 roku to nadal mają ofertę znacznie droższą niż hipermarkety, supermarkety i dyskonty, a także sklepy internetowe. Jednocześnie rozwarstwienie w tym formacie jest bardzo duże bo Koszyk 50 produktów pod koniec stycznia można było kupić w przedziale od 287 do 411 zł, w zależności od sieci i miasta.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płacimy obecnie od 287,20 zł w sklepie w Krakowie i Lublinie do 332,80 zł w placówce w Warszawie. Pod koniec listopada ceny w tej sieci wahały się od 272,62 zł w Krakowie do 330,10 zł w Warszawie. Oznacza to, że różnica między najtańszym a najdroższym miastem w zestawieniu wynosi ok. 40 zł przy zakupie tych samych produktów. Polityka sieci zakłada dużą swobodę w kształtowaniu cen przez właścicieli indywidualnych sklepów, dlatego różnice cen w placówkach z logo Lewiatan, zlokalizowanych nawet w tym samym mieście, sięgają często kilkunastu złotych.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 309,27 zł w Krakowie i Lublinie do 352,77 zł w Warszawie. Pod koniec listopada 2012 roku ceny w sieci Społem oscylowały od 294,05 zł w Krakowie do 379,55 zł w Warszawie. Różnica między najtańszą a najdroższą lokalizacją zazwyczaj sięga ok. 30-40 zł, tak jest również w tym miesiącu. Przy czym historycznie najtańszym miastem dla tej sieci jest Kraków a najdroższym Warszawa.

Najdroższa w zestawieniu sieć Żabka, proponuje zakupy od 386,70 zł w Krakowie i Lublinie do 411,32 zł w Poznaniu i Trójmieście. Pod koniec listopada ceny w Żabkach wahały się od 376 zł w Poznaniu i Krakowie do 383,95 zł w Lublinie. Oznacza to wzrost o ok. 10-20 zł w zależności od miasta. Jednocześnie należy zauważyć, że zmniejszają się różnice pomiędzy poszczególnymi placówkami, dotychczas sięgały zazwyczaj kilkunastu złotych, teraz jest to kilka złotych.

Monitoring cen pochodzi z 25 stycznia 2013 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku ceny średnie z innych porównywanych sklepów. Informacja o tym zaznaczana jest w tabeli dodatkową cyfrą, która rozwija się w pełny opis mówiący, jaki produkt został wybrany do badania. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Doro 31-01-2013, 19:56:
Żabka tradycyjnie najdroższa. Fundusz doi polskich przedsiębiorców i klientów. Ajent za 5% marżę musi utrzymać sklep . A tu proszę jak fundusz goli klientów. Ciekawe kiedy ucho w wiadrze się urwie. Bo ajenci padają jak muchy ostatnio 100 ajentów zrezygnowało z działalności nie byli w stanie unieść kosztów.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.