Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Trzy szyldy franczyzowe walczą o klientów osiedli

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-01-2014, 20:27

W ramach Koszyka cen dlahandlu,pl zdecydowaliśmy się zmienić listę badanych sklepów. Od 2014 roku w ramach formatu sklepów osiedlowych monitorujemy ceny jedynie w sieciach franczyzowych: Carrefour Express (Grupa Carrefour), Freshamarket (Żabka Polska) oraz Lewiatan (Eurocash). Takie zestawienie to odpowiedź na zmianę trendów rynkowych, które pokazują, że sieci franczyzowe rosną w siłę i starają się odpowiedzieć na potrzebę konsumentów, którzy chcą robić zakupy blisko domu, "tuż za rogiem".

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszykaw połowie stycznia płacimy od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie. W połowie grudnia takie zakupy kosztowały w sklepach z tym logo od 280,17 zł w Krakowie do 319,35 zł w Poznaniu.Oznacza to styczniową podwyżkę cen, wywołaną głównie sezonowymi cenami warzyw i owoców.

Nowa sieć w zestawieniu to franczyzowe sklepy Carrefour Express, których w całej Polsce jest ponad 400. Pierwszy monitoring tych placówek pokazał, że mają one ceny zbliżone do swoich dwóch konkurentów i oscylują one w granicach 306,28 zł w Bydgoszczy do 330,28 zł w Warszawie.

Zaprzestaliśmy badania sklepów Żabka, które mają bardzo ograniczony asortyment i zastąpiliśmy je większymi placówkami Freshmarket, które prowadzone są przez tego samego operatora (Żabka Polska). Zaobserwowaliśmy, że ceny we Freshmarketach są niższe niż w mniejszym formacie - Żabce. 17 stycznia w 8 miastach Polski w sklepach Freshmarket można było zrobić zakupy od 319,46 zł w Poznaniu do 336,41 zł we Wrocławiu. W Żabce w połowie grudnia ceny wahały się od 328,90 zł w Krakowie do 349,69 zł w Bydgoszczy.

Wspólne dla wszystkich trzech szyldów okazało się, że różnią się one cenami nie tylko między sieciami, ale także są mocno zróżnicowane w ramach tego samego szyldu. Dzieje się tak, gdyż centrale sieci ustalają jedynie ceny promocyjne na określone grupy produktów. Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki. Stąd różnice można spotkać nie tylko w sklepach z tymi samymi szyldami w różnych miastach, ale nawet na różnych ulicach w tym samym mieście.

Monitoring cen przeprowadzono w dniu 17 stycznia 2014 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH