Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koszyk cen: Zakupy dyskontach od 249 do 275 zł w zależności od sieci

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-07-2013, 15:13

Lipcowy monitoring cen dlahandlu.pl wykazał spore obniżki w dyskontach. Sieci śladem hipermarketów w okresie wojny cenowej zastosowały politykę okresowych promocji. Wszystkie badane przez nas sklepy zaoferowały np. taką samą promocyjną cenę cukru - 2,99 zł. Różnica pomiędzy dyskontami pozostała na podobnym poziomie jak miesiąc temu i wynosi ok. 26 zł przy zakupie 50 produktów z Koszyka.

A oto szczegółowe wyniki lipcowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

Biedronka oraz Lidl zapropnowały koszyk 50 produktów w niemal identycznej cenie. Zakupy w sieci Biedronka zrobimy za 249,62 zł (ponad 20 zł taniej, niż miesiąc temu). Sklep obniżył cenę jaj, cukru, bananów oraz pomidorów.

W lipcu sieć Lidl zaoferowała koszyk w cenie 249,37 zł w Lublinie do 250,01 zł w Warszawie, Bydgoszczy, na Śląsku oraz we Wrocławiu (ok. 1,5 zł taniej, niż miesiąc temu). Sklep obniżył cenę cukru i cytryn.

Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie 254,78 zł, podobnie jak przed miesiącem. Natomiast w sieci Aldi zrobimy zakupy 50 wybranych przez nas produktów za 275,22 zł (ok. 3 zł drożej, niż miesiąc temu). Należy jednak zaznaczyć, że Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miał przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 12 lipca 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 969) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH