Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Koszyk grillowy: Najtaniej w Polomarkecie, Auchan i Kauflandzie

Przed zbliżającą się majówką największą popularnością cieszy się promocja mięs i wędlin, akcesoriów do grilla, przypraw i napojów gazowanych. Z badań instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że najtańsze zakupy na grilla można zrobić w w Polomarkecie, Auchan oraz Kauflandzie.

Koszyk grillowy: Najtaniej w Polomarkecie, Auchan i Kauflandzie
Koszyk grillowy: Najtaniej w Polomarkecie, Auchan i Kauflandzie. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 29-04-2016, 12:06

Z najnowszego badania instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że najtańsze są sieci handlowe, które często mają najniższe ceny produktów, czyli Auchan (67,07 zł) i Kaufland (67,44 zł), ale także te sieci, które zazwyczaj znajdują się w drugiej połówce rankingów koszykowych tj. Polomarket (64,70 zł) i Mila (70,62 zł).

Najdroższe produkty do grilla znajdują się w sieciach Alma (98,31 zł), Carrefour (93,10 zł), Carrefour Market (87,79 zł) i Lidl (84,65 zł).

– To świadczy o tym, że dla supermarketów jest to bardzo ważny sezon. Z kolei wśród dyskontów Biedronka rozpoczęła promocję grillową od poniedziałku, natomiast Lidl, który ma koszyk o 10 proc. droższy nie planuje żadnej promocji grillowej przed majówką. W Almie, która jest supermarketem delikatesowym, są znacznie wyższe ceny zarówno produktów takich jak kiełbasa czy karkówka - co można uzasadnić wyższą jakością – jak i produktów markowych, mówi Sebastian Starzyński, prezes zarządu instytutu badawczego ABR SESTA.

Jak wskazują wyniki analizy, najtańszą karkówkę świeżą bez marynaty 1 kg pakowaną można kupić w Mili za 7,99 zł, a w Polmarket najtańszą kaszankę bez marynaty 1 kg pakowaną za 5,99 zł oraz udko z kurczaka bez marynaty 1 kg pakowane za 3,69 zł. Z kolei kiełbasa 1 kg pakowana znajduje się w najniższej cenie w Auchan (5,99 zł). Po piwo jasne Żywiec 5,6 proc. 4x500 ml  puszka najlepiej udać się do Lidla – cena wynosi jedynie 9,96 zł.

Dla supermarketów majówka jest znacznie ważniejszym sezonem niż dla pozostałych kanałów sprzedaży, gdyż posiadają one w ciągu roku mniej okazji do promowania swoich produktów w porównaniu z hipermarketami.  Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku promocji piwa. Dla sieci typu convenience, czyli małych sklepów spożywczych, jest to mniej istotny sezon. Wynika to z faktu, że klienci, z myślą o majowym weekendzie, zaopatrują się w większych sklepach, natomiast w małych placówkach tylko uzupełniają zakupy.  

Polacy uwielbiają grillowanie. Króluje kiełbasa.

Najwięcej, bo 43 proc. badanych po pierwsze przysmaki z rusztu sięga podczas długiego weekendu majowego. 16 procent ankietowanych otwiera sezon już w kwietniu, 7 procent w czerwcu, a 9 proc. w pierwszy ciepły weekend roku. Jedynie 3 procent Polaków wolny czas przy grillu spędza dopiero w wakacje - wynika z ankiety przeprowadzonej przez porównywarkę cenową Okazje.info.

Jak wynika z badań TNS Polska, podczas sezonu grillowego na ruszcie Polaków znajdzie się kiełbasa, która jest ulubioną potrawą grillową. Wybiera ją aż 30 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się chętnie marynowana karkówka (24 proc.), oraz super food 2016 roku – czyli kaszanka (13 proc.). Mniejszą popularnością cieszą się takie potrawy jak skrzydełka z kurczaka (10 proc.), steki (9 proc.), ryba (5 proc.) oraz warzywa (3 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

koszyk grillowy RSS ALERT    /    najtańsze sklepy RSS ALERT    /    badanie cen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.