Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kradzieże w sklepach wzmagają się w Walentynki

Zwiększony ruch notujemy przed świętami Bożego Narodzenia, feriami i wakacjami, ale też z okazji takich dni jak Black Friday czy właśnie Walentynki. Tuż przed 14 lutego osoby chcące wyrazić swoje uczucia szturmują perfumerie, sklepy z biżuterią, bielizną czy elektroniką. 14 lutego prawdziwe oblężenie przeżywają kwiaciarnie. To oznacza, że sklepy będą musiały poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu, a wśród odwiedzających pojawią się także ci nieco mniej uczciwi konsumenci – mówi Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.

Kradzieże w sklepach wzmagają się w Walentynki
Kradzieże w sklepach wzmagają się m.in. w Walentynki, fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 11-02-2020, 09:52

– W najbliższych dniach właściciele części sklepów mogą liczyć na wysokie obroty oraz zyski. Muszą być jednak przygotowani na wyraźnie większy ruch i powinni być w stanie zapewnić klientom płynność i wygodę dokonywania zakupów. Z badania przeprowadzonego przez Checkpoint Systems wynika, że kosmetyki, perfumy, alkohole, elektronika oraz odzież znajdują się w czołówce kradzionych w polskich sklepach towarów (poza żywnością). Skoro właśnie spośród tej grupy wybieramy najczęściej prezent Walentynkowy dla naszych ukochanych, to nie trudno wywnioskować, że wśród złodziei będą się one cieszyć taką samą popularnością – mówi Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems Polska. 

– Podczas okresów, w których Polacy masowo szukają ciekawych ofert i usług, a do takich okazji należą coraz częściej Walentynki, sklepy muszą dysponować odpowiednimi zabezpieczeniami, które skutecznie ochronią ich przed stratami wynikającymi z kradzieży. Czujne oko ochrony czy monitoring wideo, w okresie promocji i związanych z nimi „pików” klientów może nie wystarczyć. Znacznie lepiej radzą sobie tutaj zautomatyzowane systemy, potrafiące nawet wykryć czy złodziej nie wyciągnął cennego produktu z zabezpieczonego opakowania i w ten sposób chciał oszukać sklep. Liczba dostępnych zabezpieczeń jest naprawdę szeroka – od tradycyjnych klipsów, aż po zaawansowane metki i etykiety RFID – wyjaśnia. 

- Z badania przeprowadzonego przez firmę Picodi wynika, że średni wydatek na walentynkowy prezent wyniósł w 2018 roku 236 zł w przypadku mężczyzn i 155 zł w przypadku kobiet. Najczęściej kupujemy kwiaty i odzież, rezerwujemy miejsca na romantyczną kolację, kupujemy bilety (do kina, teatru), a także perfumy. Wśród najbardziej pożądanych prezentów przez kobiety znajduje się biżuteria (37 proc. wskazań), a w przypadku mężczyzn elektronika (28 proc. wskazań) - tłumaczy Ewa Pytkowska.

– Kradzieże w sklepach to wciąż spory problem w handlu detalicznym. Na szczęście przybywa zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które pomagają być o krok przed przestępcami i skutecznie zabezpieczyć towary. Nie ma tu większego znaczenia czy zabezpieczamy drogi smartfon, czy stosunkowo tanią koszulkę. Co ważne, są to rozwiązania dopasowane nawet do najmniejszych sklepów, gdzie ograniczona powierzchnia nie pozwala np. za montowanie klasycznych bramek antykradzieżowych – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Walentynki RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    kradzieże w handlu detalicznym RSS ALERT    /    kradzieże RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.