Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krajowe sieci detaliczne - podsumowanie wyników i planów rozwoju

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl/retailanalysis.igd.com
  • Data: 27-03-2017, 11:30
Krajowe sieci detaliczne - podsumowanie wyników i planów rozwoju
fot. Shutterstock

Portal Retail Analysis przyjrzał się polskiemu rynkowi sprzedaży detalicznej. Przeanalizowano sytuację takich spółek jak Eurocash, Emperia, Żabka, GK Specjał oraz Alma. Liderami pod względem przychodów są Eurocash (5 mld euro) i GK Specjał (1,9 mld euro).

Eurocash

Eurocash w 2016 r. zdołał zwiększyć przychody, ale obniżył zyski. Spółka zwiększyła przychody o 4,4 proc. do poziomu 21,2 mld zł (5 mld euro). Jednak detalista odnotował 7-proc. spadek zysku rdr. 

Znaczną część wzrostu sprzedaży przypisuje się dynamicznej ekspansji w sieciach franczyzowych miękkich jak Groszek, Eurosklep, Lewiatan i PSD. Dalszy wzrost wynikał z działalności Delikatesów Centrum, które odnotowały 9,1 proc. wzrostu sprzedaży (1,6% LfL).

W 2017 roku Eurocash planuje znaczne rozszerzenie obecności na rynku szyldów franczyzowych, ponieważ w 2016 roku nowe projekty negatywnie wpłynęły na marże spółki. Detalista spodziewa się, że takie sieci, jak abc czy Delikatesy Centrum odnotują dwucyfrowy wzrost liczby sklepów. Spółka ogłosiła, że w 2017 i 2018 r. zamknie 17 jednostek cash&carry. 

Emperia

Sieć Stokrotka należąca do Emperii odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w 2016 r. o 18,2%, osiągając kwotę 2,4 mld zł (56,2 mln euro) i wzrost zysku na poziomie 13,9%. Ponad 70% wzrostu sprzedaży w 2016 r. było spowodowane dynamicznym rozwojem formatu convenience Stokrotki oraz działalnością franczyzową działającą w tym samym kanale.

Przyszłość Emperii wygląda obiecująco, ponieważ spółka stara się rozszerzyć kanał convenience o nowe szyldy, takie jak 5Market i kontynuować inwestycje w format supermarketów Stokrotka. Jednak Emperia spodziewa się, że w latach 2017- 2020 kanał supermarketów będzie rosnąć wolniej niż convenience.

Polski detalista stwierdził, że nie wyklucza akwizycji w kanale convenience. Według wiceprezesa Cezarego Barana istnieje bariera w zwiększaniu liczby sklepów w kanale supermarketów i w znalezieniu dla nich odpowiednich lokalizacji. Baran stwierdza, że ​​na rynku jest więcej dostępnych lokalizacji dla formatu convenience, niż dla supermarketów, które mają większe wymagania gruntowe.

Żabka

Oczekuje się, że niedawne przejęcie Żabki przez fundusz CVC spowoduje znacznie doinwestowanie tego formatu. Inwestycje zostaną poczynione jeszcze w tym roku, aby zbliżyć format Żabki do sklepów z logo 7-eleven. W sklepach pojawi się więcej zdrowej żywności oraz produktów typu food-to-go. Ponadto sieć modernizuje sklepy i zmienia logo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH