Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Krakowski Kredens i "Otwarte Klatki" w sporze o jaja i dobrostan kur

W sobotę, 4 sierpnia Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" zorganizuje manifestację pod jednym z warszawskich sklepów Krakowskiego Kredensu. Organizacja zarzuca sieci, że "zgadza się na trzymanie kur w ciasnych klatkach" nie rezygnując ze sprzedawania jaj z chowu klatkowego.  W przesłanym redakcji portalspozywczy.pl oświadczeniu Krakowski Kredens poinformował, że nie posiada takich jaj w swojej ofercie, a działania organizacji ocenia jako wrogie.

Krakowski Kredens i

W sobotę, 4 sierpnia o godz. 12 Stowarzyszenie Otwarte Klatki zorganizuje happening przed sklepem Krakowskiego Kredensu przy ul. Nowy Świat 22 w Warszawie.

Akcja ma odbyć się "w związku z rozpoczętą kampanią mającą na celu uświadomić klientów sieci, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów Krakowskiego Kredensu." Jak informują organizatorzy wydarzenia, w trakcie happeningu klienci firmy Krakowski Kredens będą mogli zobaczyć realia hodowli klatkowej ukazane w filmie ze śledztwa na fermie kur niosek oraz podpisać petycję do firmy Krakowski Kredens o wycofanie jajek „trójek”.

Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" zarzuca Krakowskiemu Kredensowi, że mimo długich rozmów ze Stowarzyszeniem i otrzymaniem materiałów informujących o okrutnych warunkach panujących w hodowli klatkowej, nie wyraziła zainteresowania tematem dobrostanu kur niosek.

– To niepokojące, że ta stawiająca na jakość firma nie chce podjąć tak ważnego tematu jak dobrostan zwierząt. W wyniku braku chęci dialogu i jednoznacznie wyrażonego braku zainteresowania, zdecydowaliśmy się rozpocząć kampanię informacyjną skierowaną do klientów firmy. Mamy nadzieję, że po poznaniu opinii konsumentów, których znaczna większość uważa, że chów klatkowy nie jest dobry dla zwierząt, Krakowski Kredens podejmie decyzję o rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw. Wiele firm podejmuje już takie zmiany i udowadnia, że zachowując wysoką jakość swoich produktów, można także dbać o dobrostan zwierząt – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki."

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy sieć Krakowski Kredens. W przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu sieć informuje, że nie posiada w swojej ofercie jaj "trójek".

- W ofercie Krakowskiego Kredensu znajdują się wyłącznie jaja oznaczone cyframi 0 oraz 1, czyli jaja z hodowli ekologicznych i od kur, które mają wolny wybieg, o czym informowaliśmy Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" - czytamy w dokumencie podpisanym przez nowego prezesa sieci, Jana Choczaja.

- W ostatnich tygodniach nasze skrzynki mailowe spamowane były dziesiątkami maili, w których żądano od nas wycofania z oferty jaj oznaczonych cyfrą 3 oraz umieszczenia informacji o ich wycofaniu w przestrzeni publicznej. Jaja o tym symbolu nie znajdują się w ofercie Krakowskiego Kredensu - informuje sieć.

- Powyższe działania traktujemy jako wrogie i wywierające szkodliwy wpływ na nasz wizerunek, co skutkować może z naszej strony podjęciem stosownych działań - kończy prezes Choczaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krakowski Kredens RSS ALERT    /    Jan Choczaj RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Otwarte Klatki RSS ALERT    /    Marta Cendrowicz RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT

KOMENTARZE (18)

  • Zofia 2018-08-03 19:02:37
    Pan prezes najwidoczniej ma konsumentów za totalnych idiotów, bo nawet się nie zająknie jakich jajek Krakowski Kredens używa do produkcji swoich gotowych wyrobów. I jeszcze biegnie z tym do mediów, jako wielki pokrzywdzony. Totalna kompromitacja i brak klasy. Jedynymi ofiarami są w tym przypadku umęczone zwierzęta, które całe życie spędzają w ciasnej klatce nie widząc nigdy słońca. Niby poważna luksusowa marka, a społeczna odpowiedzialność biznesu leży. O zwykłej przyzwoitości nie wspomnę... Dla zaoszczędzenia paru groszy pan prezes zrobi wszystko. Od dziś omijam KK szerokim łukiem!
  • Zofia 2018-08-03 19:04:53
    Prezes KK najwidoczniej ma konsumentów za totalnych idiotów, bo nawet się nie zająknie jakich jajek Krakowski Kredens używa do produkcji swoich gotowych wyrobów. I jeszcze biegnie z tym do mediów, jako wielki pokrzywdzony. Totalna kompromitacja i brak klasy. Jedynymi ofiarami są w tym przypadku umęczone zwierzęta, które całe życie spędzają w ciasnej klatce nie widząc nigdy słońca. Niby poważna luksusowa marka, a społeczna odpowiedzialność biznesu leży. O zwykłej przyzwoitości nie wspomnę... Dla zaoszczędzenia paru groszy pan prezes zrobi wszystko. Od dziś omijam KK szerokim łukiem!
  • Zamknięte mózgi 2018-08-03 20:39:32
    Dwa takie same komentarze dwie minuty po sobie. :D Naprawdę te moralne szantaże moglibyście przeprowadzać z większą finezją.
  • Zofia 2018-08-03 23:21:08
    Zamknięty mózgu, wierzysz we wszystkie teorie spiskowe czy tylko te wybrane? Dodałam komentarz drugi raz, bo nie pojawiał się na stronie mimo odświeżania. Oba dodane z tego samego komputera i IP - Portal Spożywczy może sobie sprawdzić :)
  • Xxx 2018-08-04 10:41:07
    Kolejna osoba z „Otwartych Klatek”przypuszczam ze w życiu nie będąca na fermie z chowu klatkowego robi jakiś happening żeby zaistnieć.Najpierw doczepiali się ze jajka z chowu klatkowego są najgorsze bezpodstawnie oczywiscie bo jak zrobili badania to okazało się ze to najzdrowsze jajko bo kurka ma ścisłe zbilansowana pasze nie jest narażona na pierwiastki ciężkie które są w powietrzu to teraz doczepia się o to ze kurka ma za ciasno i nie widzi słońca.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.