Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

KRD: Zakupy w e-sklepach wygodne, ale czasem niebezpieczne

W przedświątecznej gorączce można przekazać nierzetelnemu e-sprzedawcy dane, które zostaną wykorzystane do zaciągnięcia na nasze konto pożyczki; certyfikaty umieszczane na stronie internetowej sklepów nie w są gwarancją bezpieczeństwa - przedstrzega KRD i wskazuje, jak bezpiecznie robić zakupy w sieci.

KRD: Zakupy w e-sklepach wygodne, ale czasem niebezpieczne
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 19-12-2018, 08:23

Według KRD zakupy w sieci, robi w Polsce od 56 do 93 proc. internautów; największą popularnością cieszą się sklepy wielobranżowe, z elektroniką i odzieżowe. "W przedświątecznej gorączce można jednak trafić na nierzetelnych sprzedawców i przekazać sklepowi dane osobowe, które potem ktoś wykorzysta, zaciągając na nasze konto pożyczkę" - czytamy w środowym komunikacie KRD, gdzie wskazano, jakie niebezpieczeństwa czyhają na klientów w sieci.

Na pytanie, co zwiększa zaufanie do e-sklepu, 60 proc. badanych wskazało recenzje innych kupujących, 53 proc. - znany system płatności, a 52 proc. - widoczny certyfikat bezpieczeństwa - przytacza dane z raportu "E-commerce w Polsce 2018" KRD.

"Wszelkie certyfikaty na stronie internetowej rzeczywiście budują wiarygodność e-sklepu w oczach kupujących. Jednak sam widok certyfikatu nie powinien być dla klienta gwarancją bezpieczeństwa. Oszuści też są świadomi korzyści, jakie daje jego posiadanie, dlatego zdarza się, że je fałszują" - przestrzega, cytowany w komunikacie, Mirosław Sędłak, zarządzający programem Rzetelna Firma, będącej partnerem KRD.

Jak podkreślił, aby zweryfikować autentyczność certyfikatu, trzeba sprawdzić, czy jest aktywny. "W przypadku certyfikatu Rzetelnej Firmy, należy kliknąć na banner, który powinien przenieść nas do strony z aktualnym zaświadczeniem, że spółka na obecną chwilę nie ma żadnych przeterminowanych zobowiązań notowanych w Krajowym Rejestrze Długów Biurze Informacji Gospodarczej. Jeśli banner jest nieaktywny i nie przenosi do takiej strony, powinna zapalić nam się czerwona lampka" - wyjaśnił.

Certyfikat, jak wskazano, jest sygnałem dla klientów, że dany sklep internetowy uczciwie i rzetelnie wywiązuje się ze zobowiązań finansowych; z kolei dla sprzedawców internetowych jest to istotna informacja, że powinni zadbać o swoją wiarygodność w oczach konsumentów i kontrahentów, zwłaszcza przed zbliżającym się okresem gwiazdkowych zakupów - dodano.

Według ekspertów KRD sklep internetowy warto też zweryfikować na inne sposoby: np. można przeczytać opinie dotychczasowych kupujących (np. w serwisie Opineo.pl); sprawdzić, jak długo sklep funkcjonuje na rynku (np. na stronie KRS); czy sprzedawca jest obecny w porównywarkach cen i jakie ma recenzje (np. Ceneo.pl); czy jest wypłacalny - jak wygląda jego sytuacja finansowa (np. Sprawdzfirme.pl).

więcej informacji:

KRD RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • kamil 2018-12-19 18:26:52
    Ja przy większych zakupach zwykle po pierwsze faktycznie patrzę na opinie innych o sklepie, a po drugie patrzę do KRD. Jak mają długi, to wolę nie ryzykować, że tylko wezmą pieniądze żeby je pospłacać, a towaru nigdy nie wyślą, albo jakiś szmelc dostanę.
  • Krzysztof 2018-12-20 13:15:58
    Jak zapłacisz i nie prześlą towaru, to wysyłasz wezwanie do zapłaty, składasz pozew o zapłatę przez sadinternetowy.pl i do komornika.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.