Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kręte ścieżki polskiego konsumenta w e-commerce (raport)

Branża e-commerce rozwija się intensywnie, ale poszczególne regiony i rynki przechodzą ten proces w różny sposób. Różnią się także e-konsumenci w poszczególnych krajach. Właśnie został opublikowany pierwszy obszerny raport, oparty na rzeczywistych danych behawioralnych polskich e-konsumentów w sześciu kluczowych kategoriach rynkowych w tym m.in. na rynku spożywczym.

Kręte ścieżki polskiego konsumenta w e-commerce (raport)
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/Publicis Groupe
Data: 17-09-2019, 15:58

Raport opublikowała Publicis Groupe i jest on poświęcony w całości zachowaniom konsumentom w e-commerce. Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, który powstał we współpracy z partnerami technologicznymi oraz sklepami internetowymi: Criteo, QuarticOn, Insider, SalesManago, Frisco.pl i Morele.net, zawiera rzeczywiste dane o behawiorystyce polskich e-konsumentów, w kluczowych kategoriach produktowych: health & beauty, sport & fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.

- Zmiana podejścia do sprzedaży w internecie to dzisiaj jeden z kluczowych elementów procesu transformacji digitalowej i budowania doświadczeń z konsumentami na całej ścieżce zakupowej. Przed tym wyzwaniem stoi obecnie ogromne grono marketerów. Natychmiastowe rozpoczęcie działań w tym obszarze jest nieodzowne dla rozwoju biznesu w nowej, cyfrowej rzeczywistości – mówi Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe w Polsce.

 - W Publicis Groupe wiemy, jak ważny w tym procesie jest dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji na temat zachowań konsumentów. Publikując raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, chcemy zniwelować deficyt wiedzy i przyczynić się do rozwoju biznesu naszych klientów oraz całej branży e-commerce w Polsce. Potrzebna jest natychmiastowa zmiana świadomości na temat istotności e-commerce i – w jej efekcie – głęboka rewizja działań sprzedażowych prowadzonych przez retailerów i detalistów – dodaje Tomasz Pawlikowski, co-CEO Publicis Groupe w Polsce.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym. Estymacje mówią o 7 proc. udziale e-commerce w ogólnej sprzedaży detalicznej w 2019 roku. Ten sam wskaźnik w USA wynosi według różnych źródeł 12-13 proc., a na największym rynku e-commerce’owym, w Chinach, już blisko 30 proc.

Branża intensywnie się rozwija, ale poszczególne regiony i rynki przechodzą ten proces w różny sposób. Różnią się także e-konsumenci w poszczególnych krajach. Dostęp do globalnych raportów i analiz na temat zachowań internautów w e-commerce nie jest wystarczający. Publicis Groupe wspólnie z partnerami opublikowała pierwszy, obszerny raport oparty w całości o rzeczywiste, a nie deklaratywne dane, na temat ścieżek e-konsumentów w sklepach i platformach zakupowych oraz marketplace’ach. Analiza pokazuje, jak konsumenci poruszają się po ścieżkach zakupowych w sześciu kluczowych kategoriach produktowych: health & beauty, sport & fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Publicis Groupe RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.173.45
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.