REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys ekonomiczny i demografia wymuszą zmianę strategii rozwoju sieci handlowych

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2012, 19:36
Kryzys ekonomiczny i demografia wymuszą zmianę strategii rozwoju sieci handlowych
- Dzięki ofercie online można dotrzeć do około 500 milionów internetowych konsumentów w całej Europie - mówi Krzysztof Badowski, partner w firmie Roland Berger Strategy Consultants

Zmniejszająca się populacja i spadek siły nabywczej w Europie Zachodniej zmuszają detalistów do przyjmowania nowych strategii rynkowych, aby utrzymać wzrost - wynika z badania firmy Roland Berger.

REKLAMA

Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost obrotów. Zróżnicowane koncepcje i formaty w poszczególnych krajach zapewniały szybki wzrost; w Europie Zachodniej istnieje kilka dominujących modeli sprzedaży detalicznej: supermarkety w Holandii i w Belgii, dyskonty w Niemczech i centra handlowe we Francji. Jednak malejący przyrost populacji, spadek cen i utrata siły nabywczej od czasu kryzysu ekonomicznego doprowadziły do stagnacji sprzedaży a nawet jej spadków. Oznacza to, że przed detalistami staje wyzwanie stworzenia nowych strategii wzrostu zarówno dla ich rynków tradycyjnych, rozwiniętych, jak i tych kształtujących się. Nowe badanie Roland Berger zatytułowane „Western European Retailers - At cross-roads between revolution or evolution" prezentuje cztery możliwe kierunki strategii wzrostu dla detalistów.

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, partnera zarządzającego w firmie doradczej Roland Berger Strategy Consultants detaliści w Europie Zachodniej mają problemy z generowaniem dalszego wzrostu przychodów. - Aby znaleźć sposób na wyjście z impasu, muszą reagować na nowe zwyczaje zakupowe konsumentów i zmiany rynkowe poprzez wprowadzania innowacyjnych konceptów sklepów i produktów - mówi Krzysztof Badowski.

Ponieważ wiele rynków zachodnioeuropejskich to rynki nasycone, a konsumenci w niektórych krajach zaczynają oszczędzać, wiele głównych sieci detalicznych odnotowało w ostatnich latach spadek sprzedaży nawet o 1/3. A potencjał rozwoju poprzez akwizycje jest ograniczony ze względu na prawa antymonopolowe często ograniczające możliwość przejęć.

Na rynkach nasyconych tradycyjne strategie detaliczne nie są już wystarczające do dalszego wzrostu. Detaliści muszą stworzyć w swoich istniejących sklepach nowoczesne, przyjazne dla konsumenta środowiska zakupowe, aby nadal przyciągać klientów.

- Zakupy w miłej atmosferze, 'shopping experience' czyli ogólne pozytywne doświadczenie zakupowe wzmocnione poradą ze strony sprzedawcy jest tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument". - wyjaśnia Krzysztof Badowski. - Oznacza to, że więksi detaliści powinni odejść od koncepcji wielkich hipermarketów i tradycyjnych konceptów supermarketowych i pójść w kierunku formatu sklepów bardziej przyjaznych klientowi, oferujących w każdym wymiarze wysoką jakość i z szeroką paletę usług.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Franek 3 24-10-2012, 10:14:
Coś się chyba temu facetowi pomyliło, 500 mln to cała ludność Europy, a nie sądzę aby nawet połowa tych ludzi kupowała już cokolwiek przez internet.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH