Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys nie zaszkodził e-handlowi

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-04-2009, 07:04
Kryzys nie zaszkodził e-handlowi

Choć sprzedaż w sklepach spada, w sieci rośnie nawet o kilkaset procent. Przedsiębiorstwa, szukając oszczędności, korzystają z tańszych rozwiązań, w tym z reklam w Internecie. Ważnym zjawiskiem jest też wzrost sprzedaży żywności w sieci - podaje Rzeczpospolita.

W Internecie kryzysu nie widać, a sklepy w sieci notują nawet większy wzrost obrotów niż w 2008 r. - Zakupy w Internecie pozwalają zaoszczędzić kilka, kilkanaście procent w porównaniu z tradycyjnymi kanałami sprzedaży - mówi Michał Tomaniak, dyrektor Empik.com.

Rekordowe przychody notują sieci sprzedające w Internecie żywność. - Tegoroczne obroty sklepów alma24 potroiły się, a wraz z uruchamianiem dostaw w kolejnych miastach sprzedaż w tym kanale wzrosła pięciokrotnie rok do roku - mówi Ivo Makówka, dyrektor PR sieci delikatesów Alma, która w sześciu aglomeracjach ma sklep internetowy.

Jak podaje Rzeczpospolita, z badania wynika NetTrack firm MillwardBrown i SMG/KRC, że z sieci korzysta już 48 proc. Polaków. W ciągu trzech miesięcy ich liczba wzrosła z 14,2 do niemal 14,5 mln. - Skłonność do oszczędzania rośnie, a w przypadku wielu towarów zakupy w sieci dają taką możliwość. Wirtualne sklepy w czasach spowolnienia gospodarczego radzą sobie lepiej niż handel tradycyjny - mówi Marcin Kałkucki, menedżer z PricewaterhouseCoopers.

Według danych Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, na które powołuje się "Rz" e-handel w 2008 r. wart był 11 mld zł, jedną trzecią więcej niż rok wcześniej, podczas gdy sprzedaż detaliczna wzrosła 13 proc. Dane z początku tego roku potwierdzają, że dystans wzrośnie - sprzedaż detaliczna choć w styczniu wzrosła 1,3 proc. już w lutym spadła 1,6 proc.

Rzeczpospolita podaje, że kryzys nakręca zyski sieciowym firmom handlowym, a do Internetu trafia też więcej reklam. Według branżowej organizacji IAB w 2008 r. wydatki na reklamę w sieci sięgnęły 1,174 mld zł, a w tym roku wzrosną o kilkanaście procent. Ale Internet to nie tylko większe zyski, lecz i oszczędności. W kryzysie na popularności zyskują bowiem faktury w wersji elektronicznej. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Skarbników średnia firma obsługująca około 1000 faktur miesięcznie, przechodząc na e-faktury, może zaoszczędzić prawie 150 tys. euro. Dlatego kolejne firmy, jak PTC czy Netia, zachęcają klientów do takiego sposobu rozliczeń.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH