Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys: Sieci tracą ponad miliard złotych na kradzieżach, coraz częściej łupem złodziei pada żywność

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 17-09-2009, 11:08
Kryzys: Sieci tracą ponad miliard złotych na kradzieżach, coraz częściej łupem złodziei pada żywność

Do tej pory produktami najbardziej narażonymi na kradzież były maszynki do golenia, perfumy, płyty DVD oraz konsole do gier. Teraz do tej grupy dołączyły kolejne, a wśród nich również artykuły żywnościowe. Wśród tych ostatnich najbardziej narażona na kradzież jest żywność paczkowana, szczególnie wędliny i sery.

Bezpośrednią przyczyną zmian jest obniżka dochodu konsumentów. Nie stać ich obecnie na zakup tylu dóbr, co przed kryzysem albo nie mogą sobie pozwolić na produkty określonej jakości. Dlatego poszukują sposobów, żeby zrekompensować sobie tę stratę.

- Konsumenci przywykli do pewnego poziomu życia i trudno im z niego zrezygnować. Dlatego teraz kradną te towary, które wcześniej nabywali legalnie - mówi prof. Joshua Bamfield z Centre for Retail Research w Nottingham, niezależnej organizacji, która co roku publikuje Światowy Raport o Kradzieży w Handlu Detalicznym (Global Retail Theft Barometer, GRTB). Najnowsza edycja raportu zostanie opublikowana w listopadzie.

Jest to alarmujące zjawisko dla wszystkich detalistów. Taka sytuacja wymusza bowiem na nich rozszerzenie działań związanych z zapobieganiem kradzieży również na dobra powszechnego użytku. Coraz częściej odnotowywane są kradzieże towarów, po które wcześniej złodzieje nie sięgali.

- Redukcja budżetu na działania zapobiegające kradzieżom jest w wielu przypadkach krótkowzroczne. Wartość nie zabezpieczonego i w konsekwencji skradzionego towaru może bowiem znacznie przewyższyć poczynione oszczędności - zwraca uwagę Robert Pilewski, Shrink Management Systems Business Manager w Checkpoint Systems.

- Oszczędności próbuje się uzasadniać tzw. regułą 80:20, zgodnie z którą 80% problemów jest generowana przez zaledwie 20% przyczyn, dowodząc, że większość kwestii można rozwiązać niewielkimi środkami. Jednak z drugiej strony należy brać pod uwagę, że nie można ograniczać kosztów w nieskończoność. Jeżeli uszczupli się i tak skromne w wielu przypadkach budżety na systemy antykradzieżowe, może okazać się, że efektem takich oszczędności będzie dramatyczny wzrost strat - dodaje Pilewski.

Kradzieże ze strony nieuczciwych klientów to jedno. Poważnym problemem są również pracownicy sklepów. Zgodnie z II Światowym Raportem o Kradzieży w Handlu Detalicznym (GRTB2), w Polsce odsetek kradzieży dokonywanych właśnie przez pracowników wyniósł ponad 36%. Był to jeden z najwyższych wskaźników w Europie. Do tego należy jeszcze dodać jeszcze 18,5% wszystkich strat, które stanowią pomyłki wewnętrzne i oszustwa pracowników.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.