Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys spowoduje, że Amerykanie będą coraz bardziej otyli

  • Autor: pb.pl/interactive investors
  • Data: 11-01-2009, 19:49

Kryzys spowoduje, że Amerykanie zaczną oszczędzać na jedzeniu, a to oznacza dodatkowe kilogramy, ostrzegają eksperci. Z ich badań wynika, że spadek dochodów jest skorelowany ze wzrostem otyłości i niezdrowymi nawykami żywieniowymi.

Eksperci ostrzegają. Obawy pogorszenia sytuacji materialnej spowodują, że Amerykanie będą rezygnować z zakupu zdrowej, choć relatywnie droższej żywności, jak ryby, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, na rzecz "śmieciowego jedzenia".

- Ludzie będą oszczędzać na jedzeniu. Oznacza to więcej pustych kalorii lub więcej żywności bogatej w cukry, nasycone tłuszcze i ziarna przetworzone, bo tak jest taniej - uważa Adam Drewnowski, szef programu nauk żywienia na University of Washington w Seattle.

Jego badania wskazują, że istnieje związek między dochodami a otyłością.

- W Seattle odsetek osób otyłych jest pięciokrotnie wyższy w biednych dzielnicach - mówi Adam Drewnowski.

Z kolei badanie przeprowadzone w Kalifornii wykazało, że 10-proc. wzrost poziomu ubóstwa oznacza 6-proc. wzrost otyłości wśród dorosłych.

Liczba nowych przypadków cukrzycy ciągu ostatniej dekady wzrosła w USA o 90 proc. w. Przyczyną jest otyłość i siedzący tryb życia. Dziewięć na dziesięć amerykańskich stanów, w których zanotowano najwyższy procent nowych przypadków cukrzycy zlokalizowanych jest na południu kraju. To region USA, gdzie jest olbrzymia liczba ubogich ludzi.

Stany Zjednoczone już dziś mają olbrzymi problem z otyłością. Dotyczy on ponad jednej trzeciej dorosłych Amerykanów, czyli 72 mln ludzi i 16 proc. amerykańskich dzieci. Recesja może ten trend jeszcze pogłębić, bo więcej osób będzie sięgać po tanią żywność.

Odporna na kryzys jest sieć McDonald's oferująca tanie menu bogate w tłuszcze i kalorie. Jim Skinner, prezes firmy, powiedział w październiku ubiegłego roku, że największa na świecie sieć sprzedająca hamburgery okazuje się „odporna na recesję". W trzecim kwartale zysk był lepszy od oczekiwań, a przychody były wyższe o 7 proc.

Z kolei sieci kojarzone ze zdrowym odżywianiem, np. sklepy spożywcze Whole Foods, idą w dół razem z gospodarką. Whole Foods świetnie sobie radził przed kryzysem sprzedając organiczne, naturalne i przygotowywane ze świeżych składników produkty. W listopadzie sieć podała, że sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 0.4 proc., podczas gdy rok wcześniej wzrost sięgnął 8,2 proc.

Według Adama Drewnowskiego, można jeść tanio i zdrowo. Tak, jak Amerykanie podczas Wielkiego Kryzysu w latach 30.

- Trzeba jeść niedrogie, ale pożywne produkty, jak mielona wołowina, rośliny strączkowe, mleko, orzechy, sery, marchew, ziemniaki, pomidory w puszce, zupy i ryż - wymienia Adam Drewnowski.

I dodaje, że to taka „dieta na nowy kryzys".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH