REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys spowolni, ale nie powstrzyma rozwoju sektora HoReCa

  • Autor: Adam Domagała, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-03-2009, 14:40
Kryzys spowolni, ale nie powstrzyma rozwoju sektora HoReCa
fot. restauracja Sphinx

Mimo niezwykle dynamicznego wzrostu w ostatnich latach, sektor HoReCa będzie musiał stawić czoła wyzwaniom rynkowym, które towarzyszyć mogą kryzysowi gospodarczemu - wynika za analizy Makro Cash & Carry.

REKLAMA

Głównymi zagrożeniami dla sektora zdaniem ekspertów Makro Cash & Carry są wysokie ceny surowców oraz problem z dostępnością do kredytów. - Restrykcyjna polityka kredytowa banków może utrudnić absorpcję środków unijnych - mówi Leszek Jurczak, menadżer ds. klientów HoReCa sieci handlu hurtowego Makro Cash & Carry. - Duży problemem dla sektora HoReCa jest tzw. świński dołek. Brak wieprzowiny, która stanowi 50 proc. dań mięsnych w gastronomii, może spowodować znaczny wzrost cen - dodaje Leszek Jurczak.

Mimo tego dane z ubiegłego roku dotyczące tego sektora są imponujące. Wyniki badań podsumowujące rok 2008 wskazały 7,1 proc. wzrostu ogólnopolskiego rynku HoReCa w stosunku do roku poprzedniego. Ciekawe wyniki uzyskał rynek gastronomiczny w Warszawie, który stanowi aż 21 proc. rynku ogólnopolskiego - tutaj wzrost był niemal dwa razy wyższy (13,6 proc.). Pierwszy kwartał 2009 r. przynosi jednak znaczne zahamowanie rozwoju - specjaliści Makro odnotowali spowolnienie dynamiki wzrostu rynku HoReCa do około +1,5-2 proc. Taki trend ja prawdopodobniej utrzyma się w dalszej części roku.

Według ekspertów Makro przedsiębiorcy z rynku gastronomicznego, mimo trudnych czasów, stoją jednak przed szansami rozwoju. Ze względu na wysoki kurs Euro wzrośnie z pewnością liczba Polaków, którzy zrezygnują z wakacyjnych wojaży zagranicznych i zdecydują się spędzić wakacje w Polsce. Jest to przede wszystkim dla przedsiębiorców prowadzących działalność w miejscowościach turystycznych. - mówi Leszek Jurczak, menadżer ds. klientów HoReCa sieci handlu hurtowego Makro Cash & Carry.

Polski rynek gastronomiczny zaczynają stopniowo dotykać skutki kryzysu ekonomicznego. - Konsumenci co prawda nie rezygnują całkowicie z usług hoteli, restauracji czy kawiarni, jednak coraz częściej wybierają rozwiązania tańsze - a więc bary szybkiej obsługi oraz restauracje typu Fast Casual Dining, które sytuują się pomiędzy klasycznym Fast foodem a restaurację wyróżniającą się nieskomplikowaną ofertą za rozsądną cenę. Polacy rzadziej jadają dzisiaj w droższych restauracjach z pełną obsługą kelnerską (tzw. Fine Dining) - mówi Leszek Jurczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH