REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys to dobry czas dla fast foodów i dyskontów

  • Autor: Polska
  • Data: 15-01-2009, 08:00
Kryzys to dobry czas dla fast foodów i dyskontów

Wojciech Szpila, inżynier z Bydgoszczy, który jeszcze w latach 90. wydobywał diamenty w RPA i Nigerii, niedawno uruchomił w rodzinnym mieście swoją czwartą restaurację na licencji McDonald's - czytamy w dzienniku Polska.

REKLAMA

- Spowolnienie? Ja go nie odczuwam. Obroty i liczba klientów w każdym z lokali są nawet o kilkanaście procent wyższe niż w styczniu ubiegłego roku - mówi.

Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's zapowiada, że kryzys jego sieci nie straszny. Otwarte w ostatnich tygodniach 10 restauracji, m.in. w Bydgoszczy i Warszawie, to dopiero początek. - Przyspieszamy. W ciągu trzech lat chcemy powiększyć liczbę lokali o 50 proc. - zapowiada.

Z nieoficjalnych infomacji wynika, że w tym roku powstanie kilkadziesiąt nowych restauracji, co oznacza, że sieci potrzebować będzie około 2-3 tys. nowych rak do pracy, a w ciągu trzech lat - nawet 5 tys. Już w ubiegłym roku zatrudnienie wzrosło z 11,4 do 12,5 tys. osób.

W USA, gdzie sprzedaż detaliczna od kilku miesięcy spada, np. w grudniu zmalała o 2,7 proc., notując największy spadek od 1992 r., McDonald's notuje wzrost obrotów. Z ostatnich danych wynika, że w listopadzie były one wyższe o 4,5 proc. a w Europie o 7,8 proc. Był to 50 miesiąc nieprzerwanyego wzrostu.

Ale nie tylko McDonald's ma szansę na rozwój w czasach kryzysu. Z najnowszego, nie opublikowanego jeszcze raportu PMR, do którego dotarła Polska, wynika, że fast foody będą jedną z nielicznych branż, które skorzystają na spowolnieniu.

Sieci takie jak KFC, Burger King, Da Grasso mogą liczyć na to, że liczba klientów im wzrośnie, po tym, jak odejdą one od droższych restauracji. - Prognozujemy, że rozwijać się będą szybciej niż cała gastronomia, w tempie około 3,5 proc. rocznie - mówi Patrycja Nalepa, analityk firmy PMR.
Jeszcze lepsze prognozy analitycy mają dla branży dyskontowej: rozwijać się ona będzie w podobnym jak w tym roku tempie. A w tym roku przychody sklepów dyskontowych wzrosły o 28 proc.

Podobnego zdania jest firma Roland Berger, która szacuje, że do 2010 roku liczba sklepów dyskontowych wzrośnie o 34 proc. i sięgnie prawie 2,3 tys. Dziś w Polsce jest już 1700 tanich sklepów. Za cztery lata Polacy zostawiać będą w nich o prawie 6 mld zł więcej niż obecnie.
Biedronka, która w ubiegłym roku zwiększyła zatrudnienie z 19,3 do 27 tysięcy osób, planuje otwarcie w tym roku 130 nowych placówek, obok ok. 1200 istniejących. Netto, które ma około 150 sklepów, powiększy ich liczbę o 20 proc. Kolejne placówki otwierają Lidl i Aldi, ale planów nie zdradzają.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH