Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-02-2013, 08:31
Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, sieci handlowe zaczynają zmieniać strategie. Jedne wprowadzają aktywną politykę promocyjną, inne różnicują asortyment w swoich placówkach. Powodem jest kryzys i ograniczenie konsumpcji.

Mimo pozytywnych nastrojów, które dominowały przez długi czas, polscy konsumenci zaczęli oszczędzać i ograniczać wydatki. Odpowiedzią na to zjawisko sieci handlowych jest zmiana strategii działania i podejścia do biznesu. Jak podaje „RZ" część sieci wprowadza wielkie akcje promocyjne, nieraz tygodniowe, lub obejmujące całe kategorie produktowe. Taką metodę walki z ograniczeniem wydatków podjęły Lidl czy Polomarket, których przedstawiciele podkreślają, że są z nich bardzo zadowoleni i spełniły pokładane w nich nadzieje.

Zmiany w polityce sieci idą jednak znacznie głębiej niż standardowe obniżki cen. Delikatesy Alma, choć nadal mają w ofercie wiele niedostępnych nigdzie indziej towarów z wyższej półki, to w przypadku produktów kupowanych najczęściej konkurują cenowo z hipermarketami i dyskontami i często okazują się najtańsze. Jednak profil sklepu się nie zmienia - czytamy w RZ.

Jak powiedział gazecie Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska, firma chce zmieniać asortyment zależnie od lokalizacji. Mowa tu o kompleksowym jego dostosowywaniu do profilu okolicznych mieszkańców: ich oczekiwań, poziomu dochodów itd. To kolejna odpowiedź na kryzys. Podkreśla, że zawsze są osoby doskonale zarabiające, w takich miejscach sklepy mają mieć inny asortyment.

Sieci liczą również na marki własne, gdyż te produkty są tańsze o 20-30 proc. od ich odpowiedników, czasami nawet tych samych producentów. Mimo niższych cen na sprzedaży takiego asortymentu generują wyższe niż zazwyczaj marże.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obojętny 18-02-2013, 19:54:
Do MAŁOROLNY:

Są dostawcy, którzy mają w kontraktach po 30% warunków tzw. kontraktowych ...
  • MAŁOROLNY 18-02-2013, 15:07:
Jestem dostawcą do sieci płacę za półkę ( opłata marketingowa 6% OD OBROTU BRUTTO) WYMIANA NIESPRZEDANEGO TOWARU NA NOWY, PŁATNOŚĆ 35 DNI OD WPŁYWU FAKTURY DO SIECI . NIEDŁUGO REZYGNUJĘ NIE ZARABIAM NAWET NA KOSZTY C..J Z TAKĄ OJCZYZNĄ CO NA TO POZWALA
  • gruszka 18-02-2013, 12:15:
carrefour nie widzi bogatych klientów, bo nawet nie ma e-sklepu a uważają że 2 euro na dzień wydaje polak:)

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH