Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-02-2013, 08:31
Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, sieci handlowe zaczynają zmieniać strategie. Jedne wprowadzają aktywną politykę promocyjną, inne różnicują asortyment w swoich placówkach. Powodem jest kryzys i ograniczenie konsumpcji.

Mimo pozytywnych nastrojów, które dominowały przez długi czas, polscy konsumenci zaczęli oszczędzać i ograniczać wydatki. Odpowiedzią na to zjawisko sieci handlowych jest zmiana strategii działania i podejścia do biznesu. Jak podaje „RZ" część sieci wprowadza wielkie akcje promocyjne, nieraz tygodniowe, lub obejmujące całe kategorie produktowe. Taką metodę walki z ograniczeniem wydatków podjęły Lidl czy Polomarket, których przedstawiciele podkreślają, że są z nich bardzo zadowoleni i spełniły pokładane w nich nadzieje.

Zmiany w polityce sieci idą jednak znacznie głębiej niż standardowe obniżki cen. Delikatesy Alma, choć nadal mają w ofercie wiele niedostępnych nigdzie indziej towarów z wyższej półki, to w przypadku produktów kupowanych najczęściej konkurują cenowo z hipermarketami i dyskontami i często okazują się najtańsze. Jednak profil sklepu się nie zmienia - czytamy w RZ.

Jak powiedział gazecie Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska, firma chce zmieniać asortyment zależnie od lokalizacji. Mowa tu o kompleksowym jego dostosowywaniu do profilu okolicznych mieszkańców: ich oczekiwań, poziomu dochodów itd. To kolejna odpowiedź na kryzys. Podkreśla, że zawsze są osoby doskonale zarabiające, w takich miejscach sklepy mają mieć inny asortyment.

Sieci liczą również na marki własne, gdyż te produkty są tańsze o 20-30 proc. od ich odpowiedników, czasami nawet tych samych producentów. Mimo niższych cen na sprzedaży takiego asortymentu generują wyższe niż zazwyczaj marże.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obojętny 18-02-2013, 19:54:
Do MAŁOROLNY:

Są dostawcy, którzy mają w kontraktach po 30% warunków tzw. kontraktowych ...
  • MAŁOROLNY 18-02-2013, 15:07:
Jestem dostawcą do sieci płacę za półkę ( opłata marketingowa 6% OD OBROTU BRUTTO) WYMIANA NIESPRZEDANEGO TOWARU NA NOWY, PŁATNOŚĆ 35 DNI OD WPŁYWU FAKTURY DO SIECI . NIEDŁUGO REZYGNUJĘ NIE ZARABIAM NAWET NA KOSZTY C..J Z TAKĄ OJCZYZNĄ CO NA TO POZWALA
  • gruszka 18-02-2013, 12:15:
carrefour nie widzi bogatych klientów, bo nawet nie ma e-sklepu a uważają że 2 euro na dzień wydaje polak:)

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.