REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 05-11-2015, 20:13
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, fot. PTWP

- Wspólny projekt PHU Specjał, spółki Delko oraz PT Dystrybucja (dawnej Polski Tytoń) pod roboczą nazwą Integracja ma pomóc małym sklepom detalicznym. Będziemy mogli im zaoferować lepsze warunki zakupowe, szerszy asortyment, wspierające sprzedaż działania marketingowe, a w konsekwencji obniżenie kosztów - mówił prezes GK Specjał, Krzysztof Tokarz, na sesji "Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy" podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Projekt został zainspirowany spadającą liczbą małych sklepów i rosnącym usieciowieniem. Mimo iż maleje rynkowy udział niezależnych sklepów spożywczych, ich obroty rosną, bo te placówki są coraz bardziej konkurencyjne. Tymczasem w hurcie działa coraz mniej podmiotów. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruję w dużej konkurencji, a także zmianie pokoleniowej w tym sektorze - część przedsiębiorstw upada, część jest sprzedawanych. Ponadto rośnie znaczenie dystrybutorów, którzy prowadzą własne sieci sklepów. Taka współpraca jest nieodzowna, żeby sensownie prowadzić biznes - uważa prezes GK Specjał.

- Jeśli chcemy żeby sklepy zarabiały, musimy im pomóc. Podmiotami naszej spółki są sklepy franczyzowe Grupy Specjał: Nasz Sklep i Liwio – w sumie 5 tys. placówek. Scenariusze rozwoju tych formatów były dwa. Albo rozszerzamy kategorie o tytoń, chemię, mięso i wędliny – to trudne, czasochłonne i kosztowne; albo dogadamy się z dystrybutorami, aby różnice kapitałową i wolumenową nadrobić. I to wybraliśmy. Co zyskamy? Efekt synergii, transfer know-how i zasobów ludzkich oraz zwiększenie liczby sklepów, które będą franczyzobiorcami - wyjaśnił Krzysztof Tokarz.

Dodał, że docelowo GK Specjał chce dołączyć do oferty swoich sklepów więcej produktów z takich kategorii jak: mięso i wędliny, artykuły non-food, prasa.  - Cel wyznaczyliśmy sobie rok temu - chcemy mieć 10 tys. sklepów franczyzowych, w tym 1,5 tys. w twardej franczyzie, w 2017 roku. To realny cel. Sklepy w dobrych franczyzach są skazane na sukces. Szacujemy dziś wartość naszych przychodów na 10 mld zł, w 2017 roku będzie to 20 mld zł. Będziemy dużym partnerem dla producentów i dla placówek handlowych - mówił prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Wspólne projekty w ramach przedsięwzięcia Integracja to: działania prosprzedażowe (gazetki, targi, bilbordy, plakaty), Uniwersytet Przedsiębiorczości (szkolenia franczyzobiorców), planogramy, e-hurtownia, umowy około biznesowe (Specjał Finanse). - Spodziewamy się wzrostu obrotów i rentowności sklepów, a w związku ze znacznym zwiększeniem liczby punktów franczyzowych wejdziemy na nowe rynki lokalne, poszerzając zasięg terytorialny  - podsumował Krzysztof Tokarz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH